Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

ΣΥΝΑΠΑΝΤΗΜΑ




Φωτογραφία του χρήστη Paraktios.gr.



Πραγματοποιήθηκε στις 23/07/2017 το 2ο Συναπάντημα του Δήμου Σαρωνικού, αν και αδόκιμος ο τίτλος , η παρουσία των Συλλόγων ήταν εξαιρετική.
 Υπογραμμίζω  ότι  ο τίτλος ήταν αδόκιμος και έτσι είναι, διότι αν ανατρέξουμε στο λεξικό θα διαπιστώσουμε άλλη έννοια από εκείνη που ο Δήμος Σαρωνικού υιοθέτησε.
Αν και ο κ.Μπαμπινιώτης έχει κάνει λάθη , θα επικαλεστώ το λεξικό του όπου αναφέρει.
«Συναπάντημα (α) (λαϊκ) καλό ή κακό συναπάντημα ο,τι συναντά κανείς  στον δρόμο του τυχαία και το εκλαμβάνει ως καλό ή κακό οιωνό
(β)(κακοσ.)η σάρα και η μάρα και το κακό συναπάντημα συρφετός ανθρώπων κυρ. χαμηλού επιπέδου»
Ως πολίτης αυτής της ευλογημένης πόλης  και ως μαθητής του Έλληνος Λόγου δεν δέχομαι να συγκαταλέγομαι ούτε στη σάρα και τη μάρα μήτε  στους χαμηλού επιπέδου Ανθρώπους και την γλώσσα μου να  παραποιούν.
Με τον τρόπο αυτόν αφήνουμε και προσπερνούν έννοιες αντίθετες από  τον εννοιολογικό κώδικα  του Έλληνος Λόγου και αδιαμαρτύρητα δεχόμαστε τα μαργαριτάρια.
Δημήτρης Βόγγολης
Σαρωνίδα 24/07/2017

Σάββατο 22 Ιουλίου 2017

«Το ενεργειακό της κυπριακής ΑΟΖ.»




Ν. Λυγερός

Μετά από τα πολλά που ακούσαμε για την τεχνητή επίλυση του Κυπριακού που θα γινόταν επί της ουσίας μονομερώς, ενώ ο συνομιλητής ήταν κάθετα εναντίον, φάνηκε επιτέλους επίσημα η αλήθεια και είδαμε ότι τελικά δεν υπήρχε καμία σοβαρή στρατηγική. Άλλωστε από την αρχή είχε συμφωνηθεί ότι σε καμιά φάση των διαπραγματεύσεων δεν θα υπήρχε ανάμειξη με το ενεργειακό. Παράλληλα συνεχίστηκε ακάθεκτα όλη η διαδικασία του τρίτου γύρου αδειοδότησης και βέβαια η συνέχεια της πορείας του δεύτερου. Έτσι οι εξελίξεις μέσω της κυπριακής ΑΟΖ δεν επηρεάστηκαν από τις αποκαλύψεις της πραγματικότητας των διαπραγματεύσεων. Πράγμα που σημαίνει ότι στον ενεργειακό τομέα η Κύπρος δεν σπατάλησε καθόλου χρόνο, επειδή δεν καθυστέρησε ούτε το West Capella που θα κάνει τη γεώτρηση του για την Total και βέβαια την Eni στο θαλάσσιο οικόπεδο 11 της κυπριακής ΑΟΖ. Έτσι, παρόλο που βλέπουμε ότι η Τουρκία παραμένει αδιάλλακτη, η πορεία του κυπριακού συνεχίζεται λόγω των δραστηριοτήτων της κυπριακής ΑΟΖ, που αποδεικνύεται ότι είναι το κυρίαρχο εργαλείο της Κύπρου. Επίσης, λόγω της παρουσίας τεράστιων πετρελαϊκών εταιρειών στην κυπριακή ΑΟΖ, η γεωπολιτική σκακιέρα έχει αλλάξει και η Κύπρος μπορεί και παίζει μαζί με παίκτες που δεν ασχολούνται με λεπτομέρειες τοπικιστικού χαρακτήρα. Έτσι η Κύπρος, εκτός από το ευρωπαϊκό πλαίσιο που είναι αναμενόμενα θετικό προς αυτήν, έχει και την συμπαράσταση πετρελαϊκών εταιρειών, όπως είναι η Eni, η Kogas, η Noble, η Delek, η Total, και η Exxon Mobil δίχως να ξεχάσουμε την Qatar Petroleum. Και αυτές δραστηριοποιούνται στα θαλάσσια οικόπεδα 2, 3, 8, 9, 10, 11 και 12. Δηλαδή η Κύπρος έχει βάλει ισχυρούς παίκτες πάνω στην σκακιέρα που δημιούργησε το 2004 με την απόρριψη του Σχεδίου Ανάν και την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, διότι αμέσως μετά ανακήρυξε την κυπριακή ΑΟΖ και άρχισε την πορεία της με τις τρεις συμφωνίες οριοθέτησης με την Αίγυπτο, τη Λιβύη και το Ισραήλ. Έτσι η Τουρκία έρχεται πολύ αργά να παίξει έναν ανούσιο ρόλο, διότι το παράθυρο ενεργειακής παρέμβασης έχει κλείσει εδώ και καιρό. Έτσι το ενεργειακό είναι το στοιχείο της κυπριακής ΑΟΖ, που αποτελεί την αιχμή του δόρατος της επίλυσης του κυπριακού μέσω απελευθέρωσης της περιοχής από τους βάρβαρους της εισβολής. 

Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Ν.Ο.Σ. Ο Λόγος του Προέδρου.2017.StudioVGgr.

Ιστορία που δεν διδάχθηκε -Συμβολισμός μαντίλας και μαύρων πουκαμίσων Κρητών

29 Μαΐου,1453
1000 λεοντόκαρδοι Κρήτες απο τα Σφακια, τα Χανια  και το Ρεθυμνο, με αρχηγό τους στον σφακιανό Καλλικράτη ήταν οι τελευταίοι υπερασπιστές της Πόλης.



Στις 15 Μαρτίου 1453, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα για βοήθεια από τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, 1000 Κρήτες στρατιώτες ξεκίνησαν από τη Σούδα με 5 καράβια προκειμένου να ενισχύσουν την άμυνα της Πόλης.
Αρχηγός τους ήταν ο Μανούσος Καλλικράτης από τα Σφακιά, ιδιοκτήτης των τριών καραβιών και καπετάνιος του ενός.
Στα άλλα δύο καράβια του καπετάνιοι ήταν ο Γρηγόρης Βατσιανός Μανάκης από τ” Ασκύφου Σφακίων και ο Πέτρος Κάρχας από την Κυδωνία, γνωστός και με το παρανόμι Γραμματικός. Το τέταρτο καράβι ανήκε στον Ανδρέα Μακρή από το Ρέθυμνο και είχε κυβερνήτη τον ίδιο και στο πέμπτο, ιδιοκτησίας του καπετάν Νικόλα του Στειακού, τη διοίκηση ανέλαβε ο Παυλής Καματερός από την Κίσσαμο.
Στο Μαρμαρά, τα κρητικά πλοία συγκρούονται με μεγάλο αριθμό τουρκικών, βυθίζοντας αρκετά από αυτά, αλλά χάνοντας και 2 από τα δικά τους. Τα 3 εναπομείναντα πλοία φτάνουν τελικά στην υπό πολιορκία Πόλη και οι Κρήτες χωρίζονται σε 2 ομάδες.
Η πρώτη, υπό τον καπετάν Παυλή, σπεύδει να ενισχύσει την άμυνα στην πύλη του Αγίου Ρωμανού, στο πλευρό του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ενώ η δεύτερη αναλαμβάνει την υπεράσπιση 3 πύργων,
του Βασιλείου, του Λέοντος και του Αλεξίου.
Οι Τούρκοι χτυπάνε με σφοδρότητα τα τείχη με τα κανόνια τους. Έχουν στην διάθεσή τους την μπομπάρδα, το τεράστιο κανόνι του Ούγγρου Ουρβανού. Αυτό το κανόνι είναι τόσο μεγάλο, που για την μεταφορά του απαιτούνται 60 βόδια.
Οι βολές γίνονται όλο και πιο ακριβείς τινάζοντας πέτρες, ξύλα και σάρκες μαζί τους. Τα τείχη τελικα σκίζονται σαν χαρτί.
Οι επιτιθέμενοι τρέχουν ευθεία προς τα τείχη αλαλάζοντας, σκορπώντας τρόμο στο διάβα τους. Οι Κρήτες τοξεύουνε με όλη την γρηγοράδα και την ακρίβεια που τους διακρίνει. Τα πτώματα απ’ τις τουρκικες ορδές σωριάζονται κατά χιλιάδες, αλλά δεν τους σταματάει τίποτε πια. Οι εισβολείς είναι ομως κατά πολύ υπέρτεροι αριθμητικά απ’ τους υπερασπιστές.Αλλα και παλι ευρεθη ενας συγχρονος προδοτης, (λεγεται οτι αυτος ηταν Εβραιος), και αφησε επιτηδες ανοικτη την Κερκοπορτα, ωστε να μπουν εκ των οπισθεν μυστικα οι Οθωμανοι,οπως ειχε γινει παλαιοτερα στις Θερμοπυλες με τον διαβόητο Εφιαλτη και τους Περσες.
Ο καπετάν Παυλής και τα παλικάρια του, έπεσαν ολοι ηρωικά πολεμώντας δίπλα στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, μπροστά στην πύλη του Αγίου Ρωμανού. Αντίθετα, οι υπερασπιστές των 3 πυργών πολεμάνε σαν παλληκάρια χτυπώντας τους Τούρκους πάνω από τους πύργους.
Οι εισβολείς σκυλιάζουν και κάνουν έφοδο στους πύργους προσπαθώντας να σπάσουν τις βαριές ξύλινες πόρτες. Τα βέλη των Κρητών καποια στιγμη τελειώνουν, αλλά αυτοι δεν χάνουν την ψυχραιμία τους. Συνεχίζουν την μάχη τους με πέτρες και ξύλα. Δεν παραδίδονται!
Οι ανώτεροι αξιωματικοί του σουλτάνου, εντυπωσιασμένοι από την παληκαριά των τελευταίων ζωντανών υπερασπιστών της Πόλης, τους πρότειναν παράδοση υπό τους δικούς τους όρους (των Κρητών) . Εκείνοι δέχτηκαν να παραδοθούν, υπό τον όρο να τους επιτραπεί να φύγουν χωρίς να πειραχτούν, με όλα τους τα υπάρχοντα τους και τα άρματατους και με τιμή.
Οι ηγέτες των Οθωμανών, που εκτίμησαν τη γενναιότητα και που, βεβαίως, δεν ήθελαν να υποστούν και αλλες δυσανάλογα μεγάλες απώλειες για να ολοκληρώσουν την κατάκτηση της Πόλης που ήταν ήδη δική τους, ενώ πιθανόν έκριναν ότι αν χρονοτριβούσαν ακόμη περισ
σότερο στο σημείο αυτό, δεν θα είχαν το ανάλογο μερίδιο από τη λεηλασία της Πολης, δέχτηκαν.
Μπαίνουν στο καράβι που τους προσφέρει και φεύγουν για την Κρήτη να μεταφέρουν τα θλιβερά μαντάτα της απώλειας της Βασιλεύουσας, ενώ η ιστορία τους επιβεβαιώνεται και από τον ιστορικό της εποχής, Γεώργιο Φραντζή και από χειρόγραφα του Άγιου όρους.
Σύμφωνα με την παράδοση, τα μαντήλια στην Κρήτη μετά την είδηση της άλωσης, βάφτηκαν ολα μαύρα και μπήκαν κρόσσια, συμβολίζοντας τα δάκρυα των Κρητών για την απώλεια της Πόλης.
Επίσης, κατά μια άλλη παράδοση, ο χορός »χανιώτικος συρτός» πρωτοχορεύτηκε με την επιστροφή των τελευταίων Κρητών υπερασπιστών, ενώ το όνομα του αρχηγού τους δόθηκε στο χωριό Καλλικράτης των Σφακίων.

Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017

ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ FRAU MERKEL .( Αφηγεῖται Γερμανὸς ἀξιωματικός τῶν ἀλεξιπτωτιστῶν ).
 



FRAU  MERKEL ! 
Σαν γυναίκα, ελπίζω, θα καταλάβεις.

==================================
Η Κρήτη, ἡ μεγαλόνησος, ἡ λεβεντογέννα Κρήτη, πάντοτε ἔδινε «τὸ παρὼν» στοὺς ἐθνικοὺς ἀγῶνες γιὰ τὴν ἀπελευθέρωση τῶν σκλαβωμένων τμημάτων τῆς μάνας Ἑλλάδος. --Κρῆτες ἐπάνδρωσαν τὰ ἀπελευθερωτικὰ σώματα τῆς Μακεδονίας μας, τῆς Ἠπείρου, τῆς Βορείου Ἠπείρου, τῆς Κύπρου, παντοῦ. Ἀλλὰ καὶ ὅταν ἡ ἴδια ἡ Κρήτη ἀπειλήθηκε τὸ 1941 ἀπὸ τὸν πιὸ πάνοπλο ἐπιδρομέα, τὸν Γερμανό, σήκωσε αὐθόρμητα τὴν κορμοστασιά της καὶ ἀναμετρήθηκε μαζί του.
Διότι:

«Κρήτη...γεννήτρα παλικαριῶν
Κρήτη μου, πρωτοπόρα
ὅποτε καὶ ὅπου χρειασθεῖ
τηνὲ  τιμᾶς  τὴ  χώρα».

====================================
Καὶ τὴν ἐτίμησε ὅλος, σύσσωμος ὁ λαός τῆς Κρήτης, ἄνδρες καὶ γυναῖκες.
Νὰ πὼς περιγράφει Γερμανὸς ἀξιωματικὸς τῶν ἀλεξιπτωτιστῶν ἕνα περιστατικὸ στὴν περιοχὴ
Γαλατᾶ  Χανίων, ὅπου  πραγματοποιήθηκε  καὶ 
ἡ  κυρία  προσπάθεια  τῶν  Γερμανῶν : 

«Στὸ λιγοστὸ φῶς τῆς ἡμέρας θυμᾶμαι ποὺ πετάχθηκε σὰν ἀγρίμι μέσα ἀπὸ τοὺς ἀγκαθωτοὺς θάμνους, σὰν ἀστραπή, μιὰ λεβεντόκορμη σιλουέτα, στὰ μαύρα ντυμένη, μὲ ψηλὲς μπότες καὶ σαρίκι στὸ κεφάλι, ποὺ δίχως καθυστέρηση φύτεψε μὲ τὸ γερμανικὸ αὐτόματο, ποὺ κρατοῦσε, πέντε σφαῖρες στὸ στομάχι δύο ἀλεξιπτωτιστῶν. Πρὶν προλάβουμε νὰ ἀντιδράσουμε, ἔπεσε κάτω, γλιστρώντας σὰν φίδι μέσα στοὺς θάμνους μὲ δαιμονισμένη ταχύτητα. Ἀντιδρῶντας γρήγορα, τὸν κυκλώσαμε καὶ προσπαθήσαμε νὰ τὸν ἐξουδετερώσουμε. Ὅταν ἔφθασα κοντά του δὲν εἶχε ἀκόμα πεθάνει. Τὰ μάτια του ἀνοικτά, κατάμαυρα, λὲς καὶ φοβέριζε τὸν ἐρχομὸ τοῦ θανάτου, ὅμως ὅλο σχεδὸν τὸ κορμί του ἦταν χτυπημένο ἀπὸ τὰ θραύσματα τῆς χειροβομβίδας. Τὸν σήκωσα καὶ ἀκούμπησα τὴν πλάτη του στὸν κορμὸ μιᾶς χοντρῆς ἐλιᾶς. Εἰλικρινὰ μὲ εἶχε συναρπάσει ἡ τακτικὴ ποὺ μαχόταν. Θὰ ἦταν περίπου 18 χρονῶν. Πρὶν ξεψυχήσει, κοίταξε βαθιὰ μέσα στὰ μάτια τὸ στοχασμό μου καὶ χαμογέλασε. Ξαφνιάστηκα. Δὲν ξέρω ἄν χαμογελοῦσε σὲ μένα ἤ στὸν θάνατο, ποὺ φτερούγιζε γιὰ νὰ τὸν πάρει. Σήκωσε μὲ κόπο τὸ δεξί του χέρι, πῆρε ἀπὸ τὸ λαιμό του ἕνα σταυρό ποὺ κρεμόταν, τὸν φίλησε κι ἔγειρε τὸ κεφάλι πλάγια, ξεψυχώντας μὲ καρφωμένο στὰ χείλη του τὸ χαμόγελο. Ὅμως, ἡ ἔκπληξή μου ἔμελλε νὰ κορυφωθεῖ, ὅταν τραβῶντας τὸ σαρίκι του γιὰ νὰ τὸν ξαπλώσω χάμω, ξεχύθηκαν ἀπ’ τὸ κεφάλι του μισὸ μέτρο κατάμαυρα μαλλιά. Τότε μόνο κατάλαβα πὼς ἦταν γυναῖκα. Βουβάθηκα. Ἦταν κάτι ποὺ δὲν τὸ περίμενα. Ἔνοιωσα στὸ λαιμό μου ἕναν κόμπο νὰ μὲ πνίγει. Ἦταν ἡ πρώτη φορὰ ποὺ συνειδητοποίησα ὅτι ἡ μοίρα τῶν ἀλεξιπτωτιστῶν θὰ ‘ ταν πολὺ δύσκολη στὴν Κρήτη. Ἔφυγα, ἀφήνοντας τὴ σκέψη μου κάτω ἀπὸ τὴ γέρικη ἐλιά, κοντὰ στὴ νεκρὴ κοπέλα».
Αὐτὸ σήμαινε, ἀγαπητοί μου, Μάχη τῆς Κρήτης. Ἕνα περιστατικὸ ποὺ τὸ ἀφηγεῖται Γερμανὸς ἀξιωματικός
τῶν  ἀλεξιπτωτιστῶν.

Τρίτη 30 Μαΐου 2017

Η Ελληνική ΑΟΖ η δύναμη να βγει η Πατρίδα μας από την κρίση

ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΑΡΠΑΞΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ...

24/05/2017
http://www.pronews.gr/portal/sites/default/files/styles/830x420/public/GALLERY/TerastioKoitasma.jpg?itok=OBOezjwn
του Γιάννη Πετρίδη

Αναλύσεις των ερευνών που διεξήγαγαν οι εταιρείες PGS και Spectrum και παρουσιάστηκαν στο διεθνές Συνέδριο του Γεωλογικού Κέντρου Ερευνών του Λονδίνου (London Geological Society) στις 12 Δεκεμβρίου 2016, προσδιόρισαν με ακρίβεια τις θέσεις γεωτρητικών στόχων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο ενώ το μέγεθος τους ξεπερνά κάθε προηγούμενη προσδοκία. 
Συγκεκριμένα, νοτιοδυτικά της Κρήτης στα ανοικτά του Κόλπου της Σίρτης και μέσα στην αβυσσική πεδιάδα του Ιονίου πελάγους υπάρχουν δύο τεράστια «αντίγραφα» του κολοσσιαίου αιγυπτιακού κοιτάσματος «Ζορ», όπου το πρώτο βρίσκεται στην επαφή των ορίων της ΑΟΖ (ή υφαλοκρηπίδας) μεταξύ Λιβύης και Ελλάδος και σύμφωνα με την Spectrum είναι 10 φορές μεγαλύτερος από το «βόρειο Κυπριακό ΖΟΡ» καλύπτοντας μία επιφάνεια 5.000 km2.

Το ελληνολιβυκό κοίτασμα περιέχει τουλάχιστον 1.500 Tcf ή 43 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (Tcm)!

Εάν λάβουμε υπόψιν ότι το μεγαλύτερο κοίτασμα του κόσμου είναι το South-Pars του Κατάρ-Ιράν με 1.235 Tcf ή 35 Tcm με επιφάνεια 7.500 km2, τότε  νοτιοδυτικά της Κρήτης βρίσκεται το Νο.1 κοίτασμα στον κόσμο Βιογενούς Φυσικού Αερίου!

Μια ανακάλυψη που μπορεί να αλλάξει τη τύχη της χώρας και να ανατρέψει όλα τα δεδομένα της οικονομικής σκλαβιάς που της έχει επιβληθεί, αν βέβαια καταφέρουν οι πολιτικές ηγεσίες να αξιοποιήσουν το κοίτασμα προς όφελος μας και δεν το αρπάξουν και αυτό οι δανειστές.

Μόνο αυτό το κοίτασμα ή για την ακρίβεια μέρος αυτού του κοιτάσματος, περίπου το 60%, φαίνεται να βρίσκεται μέσα στην ΑΟΖ της Λιβύης και αρκεί για την αποπληρωμή ολόκληρου του χρέους σε βάθος 15ετίας!

Και κάτι πολύ σημαντικό: Αντίθετα με τα κοιτάσματα του Αιγαίου και της Ανατολής Μεσογείου που βρίσκονται μέσα στην δυνητική ελληνική ΑΟΖ, αυτό απέχει από τις περιοχές "γεωστρατηγικής τριβής" με την Τουρκία! Εδώ πρόβλημα απειλών και διεκδικήσεων δεν υπάρχει, αντίθετα συνεργατικά με την Ιταλία και την Λιβύη, το κοίτασμα μπορεί να αποβεί και λόγω της εγγύτητάς του με την Ευρώπη σε ενεργειακό κέντρο του μέλλοντος ολόκληρης της ηπείρου.!

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη σαρώσει με σεισμικές καταγραφές νέας γενιάς όλη σχεδόν την Ανατολική Μεσόγειο συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, Λιβύης, Λιβάνου, Κύπρου & Αιγύπτου.

Επίσης η γεωφυσική Εταιρεία των ΗΠΑ «ΙΟΝ» έκαν σεισμικές καταγραφές στα ανοικτά του Κόλπου της Σίρτης στο νότιο Ιόνιο πέλαγος μεταξύ Λιβύης και Ελλάδος ενώ ταυτόχρονα επεξεργάστηκε εκ νέου μαζί με την εταιρεία Spectrum παλαιότερες σεισμικές καταγραφές στην ίδια περιοχή.

Οι δύο εταιρείες, ερμήνευσαν και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης του συνόλου των καταγραφών αυτών στο Λονδίνο. 

Με δεδομένο ότι η Spectrum αναφέρει ότι οι στόχοι κοιτασμάτων «τύπου Ζορ» είναι επαναλαμβανόμενοι διατρέχοντας τα κυπριακά Οικόπεδα 10 & 11 της Exxon Mobil & TOTAL μέχρι το Οικόπεδο 12 της Noble, είναι φανερό ότι οι στόχοι που διαπιστώθηκαν από την Spectrum μέσα στη λιβυκή ΑΟΖ θα μπορούσαν επίσης να επαναλαμβάνονται εντός της ιταλικής ΑΟΖ αλλά και μέσα στην ελληνική ΑΟΖ.

Τον Σεπτέμβριο δε του 2015 η ανακάλυψη με γεώτρηση του υπεργιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου Ζορ από την Ιταλική εταιρεία ΕΝΙ, οδήγησε σε σημαντικές ανατροπές του τρόπου αναζήτησης και εντοπισμού συγκεντρώσεων υδρογονανθράκων στην Μεσόγειο. 

Το νέο αυτό ερευνητικό γεωλογικό μοντέλο, προσέθεσε νέες σημαντικότατες ερευνητικές γιγαντιαίες προσδοκίες κοιτασμάτων φυσικού αερίου. Να σημειώσουμε ότι μέχρι μόλις πριν ένα χρόνο οι πετρελαϊκές εταιρείες αναζητούσαν στην Ανατολική Μεσόγειο αποκλειστικά στόχους ψαμμιτικών ταμιευτήρων υδρογονανθράκων. 

Παράλληλα διαπίστωσαν ότι μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ υπάρχουν τουλάχιστον άλλοι τέσσερα κοιτάσματα επιπέδου Ζορ και στον Λίβανο επιπλέον άλλοι τρία παρόμοια.

Όσον αφορά το κοίτασμα Ζορ γνωρίζουμε ότι έχει επιφάνεια 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα (km2) και περιέχει τουλάχιστον 30 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια (Τcf) βιογενούς αερίου.

 Τι ανακαλύφθηκε κοντά στην Κρήτη που βάζει "βόμβα" στο διεθνές σκηνικό
Τι ανακαλύφθηκε κοντά στην Κρήτη που βάζει "βόμβα" στο διεθνές σκηνικό
Σάββατο, 27 Μαΐου 2017 21:43

Ποια η αντίδραση της Ελλάδας
Υπεράνω κάθε προσδοκίας και πρόβλεψης είναι τα δεδομένα που έρχονται από διεθνείς μελέτες για τα αποθέματα υδρογονανθράκων στα ελληνικά θαλάσσια σύνορα. Συγκεκριμένα, νοτιοδυτικά της Κρήτης στα ανοικτά του Κόλπου της Σίρτης και κοντά στα σύνορα της ελληνολιβυκής θάλασσας υπάρχουν δύο τεράστια «αντίγραφα» του κολοσσιαίου αιγυπτιακού κοιτάσματος «ΖΟΡ», όπου το πρώτο βρίσκεται στην επαφή των ορίων της ΑΟΖ μεταξύ Λιβύης και Ελλάδος και σύμφωνα με διεθνείς και Έλληνες επιστήμονες είναι 10 φορές μεγαλύτερο από το «βόρειο Κυπριακό ΖΟΡ» καλύπτοντας μία συνολική επιφάνεια της τάξεως των 5.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων!
Μιλώντας με τεχνικούς όρους, το κοινό κοίτασμα Ελλάδας-Λιβύης περιέχει τουλάχιστον 1.500 Tcf ή 43 Τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικό αέριο! Με άλλα λόγια, η πλήρης αξιοποίησή του και πώληση του αερίου σε σημερινές τιμές αγοράς αποπληρώνει το ελληνικό χρέος σε βάθος 15ετίας! Εάν λάβουμε δε υπ’ όψη ότι το μεγαλύτερο κοίτασμα του κόσμου είναι το South-Pars του Κατάρ-Ιράν με 1.235 Tcf ή 35 Tcm με επιφάνεια 7.500 km2, τότε διαπιστώνουμε ότι Νοτιοδυτικά της Κρήτης θα μπορούσε να βρίσκεται το Νο.1 μεγαλύτερο κοίτασμα στον κόσμο Φυσικού Αερίου!
          
Όπως εξηγεί και ο Δρ Ηλίας Κονοφάγος, Μέλος της Επιτροπής Ενέργειας της Ακαδημίας Αθηνών: " Επειδή γνωρίζουμε ότι από ερευνητική σκοπιά το παραπάνω θέμα απασχολεί την Ιταλική πλευρά η οποία είναι μέλος της Ε.Ε., θα πρέπει η Ελλάδα -που παλαιότερα είχε συζητήσει την δυνατότητα σύνδεσης Λιβύης & Ελλάδος με αγωγό φυσικού αερίου- να ενώσει τις δυνάμεις της με την Ιταλία, ώστε να μπορέσει το συντομότερο δυνατόν να διευθετήσει τα θαλάσσια όρια της ΑΟΖ (ή υφαλοκρηπίδας) με τη Λιβύη, ιδιαίτερα δε τα όρια του τριπλού σημείου οριοθέτησης μεταξύ Ιταλίας, Λιβύης & Ελλάδος.
Να καταλήξουμε ότι με δεδομένο ότι η Spectrum αναφέρει ότι οι στόχοι κοιτασμάτων «τύπου ΖΟΡ» είναι επαναλαμβανόμενοι, σεισμικών καταγραφών μήκους 310 χιλιομέτρων που ξεκινάει από την ελληνική λεκάνη του Ηροδότου) διατρέχοντας τα Κυπριακά Μπλοκ (γεωτεμάχια) 10 & 11 της ExxonMobil & TOTAL μέχρι το Μπλοκ 12 της Noble, είναι φανερό ότι οι στόχοι που διαπιστώθηκαν από την Spectrum μέσα στη Λιβυκή ΑΟΖ θα μπορούσαν επίσης να επαναλαμβάνονται εντός της Ιταλικής ΑΟΖ αλλά και μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ".
       
Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι πολύ ενθαρρυντικά για την χώρα μας και μάλιστα μακριά από τις "θερμές" περιοχές του Αιγαίου και της Κύπρου. Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι πολιτική θέληση και επιμέρους διαπραγματεύσεις για την αξιοποίηση αυτού του τεράστιου κοιτάσματος υπέρ του ελληνικού λαού.
        
(el)

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΗΜΑΝΤΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ

https://www.youtube.com/watch?v=vuQtTBkTB6E

 

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΟΖ 2017 https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=NkxGF7UCUH0


ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ  https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=bttWMO1nTFo



Η Σονάτα του Σεληνόφωτος του Γ.Ρίτσου (Συνέχεια)

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος  (Του Γιάννη Ρίτσου) Συνέχεια  

. Να καθίσουμε λίγο στο πεζούλι πάνω στο ύψωμα κι όπως θα μας φυσάει ο ανοιξιάτικος αγέρας μπορεί να φανταστούμε κιόλας  πως θα πετάξουμε, γιατί πολλές φορές και τώρα ακόμη ακούω τον θόρυβο του φουστανιού σαν τον θόρυβο δυο δυνατών   φτερών που ανοιγοκλείνουν και όταν κλείνεσαι μέσα σ αυτόν τον ήχο του πετάγματος νοιώθεις  κλειστό το λαιμό  τα πλευρά σου τη σάρκα σου κι έτσι σφιγμένος  μες τη διαιώνιση του γαλάζιου αγέρα μέσα στα ρωμαλέα μέτρα του ύψους δεν έχει σημασία αν φεύγεις ή αν γυρίζεις ούτε έχει σημασία που ασπρίσαν τα μαλλιά. Δεν είναι τούτη  η λύπη, η λύπη  είναι που δεν    ασπρίζει η καρδιά μου, άφησέ με ν άρθω μαζί σου.
Σ΄σιντέμου νιχεάμ΄πι πιζούλιου νσούς΄ πι τζιά:ν΄σ΄ασιέ τσι βας  ν΄ αγκουντεάστι βίμτου ντι πριμβεάρα πουτέμ σ΄αντουτσέμ΄ντι  μίντι κάντα βας ασμπουϊερέμ΄, κατσέ μούλτι  ουώρι σ΄τώρα άβ΄ντου  θόρυβου ντι φουστάνι κα θόρυβου  ντι  ντάου  β΄ρτουάσι  πεά:νι τσι  κλϊί:ντου σ΄ντισκλϊί:ντου,  σ΄κέ:ντ΄  τι  νκλϊί:τζ  νούντρου  του αχτάρι  ήχου ντι ασμπουεράρι  τσ΄ασπάρι κ΄ άϊ  κλϊισιάτου  νγκουρμάτζου, κουάστιλι ,τρούπου, σ΄ασιέ κουμ  έστ΄στρέσου νούντου (ναούντρου) αλ΄ βίνιτου βίμτου νούντου  β΄ρτόσου  ύψου μα νου άρι  σημασίϊ   άμα φούντζ  ή άμα τι τόρι  ούτι άρι σημασίϊ  κ΄ αλγκέστου   πέρλιοι .Νου ιεάστι  αϊστ΄ μιλίϊ , μιλίϊ  ιεάστι  κ΄αλγκιάστι  ίνεμα  αμεάου, αλάσιμι σγίνου  κου τίνι.    
Δημήτρης Βόγγολης

Σαρωνίδα Μάιος 2017

Δευτέρα 29 Μαΐου 2017

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος του Γ.Ρίτσου στο Βλάχικο ιδίωμα .


Η Σονάτα του Σεληνόφωτος  (Του Γιάννη Ρίτσου)
Ανοιξιάτικο βράδυ μεγάλο δωμάτιο παλιού σπιτιού, μια ηλικιωμένη γυναίκα ντυμένη στα μαύρα η οποία έχει εκδώσει δυο τρεις ενδιαφέρουσες  ποιητικές συλλογές θρησκευτικής πνοής μιλάει σε έναν νέο. Δέν έχουν ανάψει φως  από τα  δυο  παράθυρα μπαίνει ένα αμίληχτο φεγγαρόφωτο .Η γυναίκα με τα μαύρα μιλάει στον νέο : άφησέ με να έρθω μαζί σου, τι φεγγάρι απόψε! είναι καλό το φεγγάρι , δεν θα φαίνεται π ασπρίσαν τα μαλλιά μου, το φεγγάρι θα κάνει πάλι  χρυσά τα μαλλιά μου, δε θα καταλάβεις  άφησέ με ν άρθω μαζί σου.
Σιάρα ντι πριμβεάρα του ούν ΄ν μάρι  Ουντέ:  ντι  κάσ΄ βέκλιη, ούν΄ν  μουά:σι  τσι ιεαρά  αμβισκούτ΄  του λάϊ  στράνιϊ  ,  αβεά γριψίτ΄ τρέϊ  συλλουγίϊ  τι  θρισκίϊ, σμπουρά λα ούν  τζιόνι. Νου αβεά απρίντι φώκου. Νάμισα ντι ντάουλι φυρίτζ  ιντρά φέξια ντι λούνα. Μουλιάρια  κου λάϊλι στράνιϊ , σμπουρέστι αλ τζόνι: αλάσιμι σγίνου κου τίνι, τσι λούνι΄τώρα σιάρα ! Ιάστι  μπούν΄λούνα, νου βας  σιασπούν΄ αλμπεάτσα ντι πέρλιοι νιϊ, λούνα βας φάκ΄ πάλι  γκάλμπινι πέρλιοι νιϊ, νου βας αντουκιέστ΄,αλάσιμι σγίνου  κου τίνι.

Όταν έχει φεγγάρι μεγαλώνουν οι σκιές μας  στο σπίτι, αόρατα χέρια τραβούν  τις κουρτίνες ,ένα δάχτυλο αχνό γράφει στη σκόνη του πιάνου λησμονημένο, αλλά δεν θέλω να το ακούσω, άφησέ με ν άρθω μαζί σου!

Κέ:ντ΄ άρι  λούνι,  αούμπριλοι  ανουάστι  α κάσ΄ ακρέστου, αόρατι μέ:νϊ  τράγκου  κουρτίνλιοι, σ΄ούν τζιάτζιτου  γρ΄ψιάστι  πι  σκόνεα αλ ούν  αγκρισίτου πιάνου, μα νού βόϊ  σ΄λου άβντου, αλάσιμι σγίνου  κου τίνι.

Λίγο πιο κάτω προς τη μάνδρα , ως εκεί που σβήνει  ο δρόμος και  φαίνεται η πολιτεία τσιμεντένια  και ασβεστωμένη με φεγγαρόφωτο.Τόσο αδιάφορο τόσο θετική σαν μεταφυσική που μπορείς επί τέλους να πιστέψεις πως υπάρχεις πως δεν υπάρχεις, πως ποτέ δεν υπήρξες. Δεν υπήρξε ο χρόνος  και η φθορά του , άφησέ με  ναρθω μαζί σου.

Κάμα νχίμα κ΄τα΄λα μούρου, π΄ν΄ακό  τσι  σι αστίντζι κάλεα  σ΄βεάντι  τσιμιντένια πουλιτία  ασβιστουσίτ΄κου φέξεα  ντι λούνι.Αχ΄έντου  αδιάφουρου σ΄αχ΄εντου θετικουάσ΄  σ΄πιστιψιέστ΄ κ΄ ιέστ΄μα σνού έστ΄ κάντα νου ιεράϊ βρουάρ΄.Νού ιεαρά άνιοιλιϊ  τσι΄ου ασπάρσι,αλάσιμι σγίνου  κου τίνι.    

   Δημήτρης Βόγγολης  Μάϊος 2017     -Συνεχίζεται 

Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Ιδού τα επιτεύγματα της σημερινής Παιδείας(Στην προκρούστεια κλίνη των εθνομηδενιστών)

Στην προκρούστεια κλίνη των εθνομηδενιστών η Παιδεία.
Ιδού τα επιτεύγματα της σημερινής παιδείας
Συνεχίζεται επί χρόνια μια κατάπτυστη προδοσία σε βάρος του μεγάλου δημιουργήματος 
Του Ελληνικού πολιτισμού που είναι η Ελληνική γλώσσα και το σπουδαιότερο να  βάλλεται εκ των έσω.
Δεν είναι τυχαίο ότι μας παρουσιάζουν στη  γραμματική του Δημοτικού και του Γυμνασίου,  τα φωνήεντα  να είναι 4 α,ε,ι,ο, και να βάζουν και ένα 5ο το ου.
Σε όλη την Ιστορική διαδρομή της γλώσσας τα φωνήεντα ήταν επτά και φωνάζαν δυνατά!!!!
 Φωνήεν  ου δεν υπάρχει, φθόγγος ου δεν υπάρχει στη γλώσσα μας, δίφθογγος υπάρχει, συλλαβή υπάρχει, όχι όμως φθόγγος.
Το η , υ, ω, τα εξαφάνισαν, γιατί τα καταργήσανε; Γιατί στα σύμφωνα έχουν το μπ.ντ,γκ αφού τέτοιοι φθόγγοι δεν υπάρχουν στα Ελληνικά, υπάρχουν μόνο στις ξένες γλώσσες αυτό δεν σημαίνει ότι θα οδηγηθούμε  και εμείς εκεί, θα αφελληνισθούμε; όχι βέβαια..Δια νόμου δεν αλλάζει η γλώσσα παρά με τον χρόνο εξελίσσεται. Το κακό το έκανε ο Ράλλης με νόμο ,κατήργησε την καθαρεύουσα και θέσπισε την Δημοτική΄όμως εκεί που δεν πήγαινε η δημοτική δανείζεται από την καθαρεύουσα πχ.ο κουρέας και ο γονιός κανονικά στον. πληθυντικό στην ονομαστική έπρεπε να κάνει οι κουριοί  και γονιοί δανείστηκαν από τα τριτόκλιτα το κουρείς και γονείς
 Αφήνουν  σκοπίμως το δένδρο της φυλής( Ν. Καζαντζάκης) να μαραθούν πρώτα  τα φύλλα και σιγά- σιγά οι ρίζες του.  
 Έτσι τα παιδιά μας χάνουν την ιστορία τους, δεν θα μάθουν ποτέ ποια είναι η ρίζα τους ,η καταγωγή τους,  η φυλή τους να μην αισθανθούν την  υπερηφάνεια των προγόνων τους   και να μην εμπνευσθούν από την ιστορία της, όταν μια ολόκληρη χιλιετία του μεσαίωνος από το 400 έως το 1400 λείπει από τα σχολικά βιβλία, αν κάνετε μια έρευνα  στους  ιστορικούς της αναγέννησης του διαφωτισμού θα διαπιστώσετε μετά βδελυγμίας να καταγγέλλουν τον μεσαίωνα ως εποχή βαρβαρότητος , σαν εποχή σκοταδισμού,σαν εποχή τυραννίας και καταπίεσης των ολίγων και με τις ευλογίες του κλήρου που ήταν στον έλεγχό τους ενάντια σε όλους τους λαούς.
Τα Ελληνόπουλα δεν τη διδάσκονται την ιστορία για να μην αντιληφθούν τον επερχόμενο Αρμαγεδώνα   για τον νέο μεσαίωνα  ο οποίος γεννήθηκε τα τελευταία  χρόνια έχοντας την κακιά εμπειρία της αναγέννησης όλων των λαών με την επιρροή που είχε  το φως  της γνώσης  που πήραν από τους Έλληνες και με την οποία κατάφεραν να επιτύχουν την ανατροπή του μεσαίωνα.   Ο νέος  μεσαίωνας  με την Νέα Τάξη Πραγμάτων άπλωσε τα πλοκάμια του και μας καταδυναστεύει . Σε άλλες χώρες η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών θεωρείται απαραίτητη για την πνευματική συγκρότηση των μαθητών. Όχι, όμως, εδώ! Τον υπουργό είχαν σπεύσει να στηρίξουν εμμέσως 45 εθνομηδενιστές φιλόλογοι καθηγητές που με δημόσια επιστολή τους είχαν ζητήσει την ολική κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών!με το επιχείρημα ότι  πλήττει ακόμη περισσότερο τους πολλούς αλλόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο και δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική»!  Παθαίνουν αλλεργία με ό,τι εθνικό, ισοπεδώνουν τη συμβολή της Ορθοδοξίας στη διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, θεωρούν το ελληνικό έθνος δημιούργημα του Δυτικού Διαφωτισμού και κατασκεύασμα των νεωτέρων χρόνων και βέβαια αμφισβητούν την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού. Απορρίπτουν όχι μόνο τον Κωνσταντίνο Παπαρρηγόπουλο, αλλά ακόμα και τον κορυφαίο αριστερό ιστορικό Νίκο Σβορώνο.  Δεν υπάρχει εργαλείο για να αντιδράσει η κοινωνία  αλλά πρέπει να αντιδράσει  ,όσο και αν αυτό είναι έξω από τα θεσμικά της όρια..Από το 1981 που ανέβηκε το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία σταμάτησε η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των Δασκάλων και Καθηγητών, είναι σα να λέμε δίδεις εξετάσεις στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και την άλλη μέρα ονομάζεσαι Ανθυπολοχαγός Πυροβολικού.
Ο γερμανοεβραϊκής καταγωγής  Κίσσινγκερ  εκμυστηρεύτηκε στα μέλη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Νέας Υόρκης ένα σκοτεινό σχέδιο της κυβέρνησης Νίξον, το οποίο πιθανώς ακολουθείται ως σήμερα.
«Ο ελληνικός λαός είναι ατίθασος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή τη νευραλγική περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας για μας, για την πολιτική των ΗΠΑ» και ο  ίδιος     μπορεί να αρχίζει με ένα τηλεφώνημα στον αόρατο δικτάτορα  Δημήτρη Ιωαννίδη ώστε να αφήσει λυτό το  καπίστρι  ενός αδίστακτου για μάταιη δόξα, όπως ο Νικόλαος Σαμψών, για να ανατρέψει τον Μακάριο. Η «πειθώς» μπορεί να επικεντρώνεται με ένα τηλεφώνημα του Κίσσινγκερ στον  Κωνσταντίνο Καραμανλή στις 22 Ιουλίου 1974 για μη εμπλοκή της Ελλάδος ώστε να μη γενικευθεί η ένταση στην Κύπρο. Όπως και να γίνει αφήνει πίσω της αίμα, ορφανά, πρόσφυγες, πονεμένους.
Η Κύπρος δεν ήταν η αρχή. Ήταν η επιβεβαίωση όσων θα προκαλούσε το σχέδιο του Κίσσινγκερ να «πείσει» την Ευρώπη για την αναγκαιότητα της Pax Americana. δηλαδή της  υποτιθέμενης ειρήνης μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων, Ο βιασμός του κυπριακού Ελληνισμού από τους βασιβουζούκους του «Αττίλα», στα ίδια μέτρα και σταθμά των διώξεων που υπέστησαν οι Έλληνες στην Κωνσταντινούπολη (1955 και 1964) , μαρτυρά και κάτι ακόμα.
Ο μυστικοπαθής πρώην σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας των ΗΠΑ και ο άνθρωπος για τις «βρώμικες δουλειές» του Προέδρου Ρίτσαρντ Νίξον έδειξε τις πραγματικές προθέσεις μιας γραφειοκρατικής κάστας στην Ουάσινγκτον που δεν θέλουν επ’ ουδενί λόγο να υπάρχει η Ελλάδα ή ο Ελληνισμός ή οτιδήποτε ελληνικό.
Όσο για το χρέος, όταν ο απλός πολίτης και όχι γνώστης των οικονομικών διαισθάνεται ότι  το χρέος σίγουρα βαθαίνει  ,ότι δεν είναι διαχειρίσιμο και όχι όπως το ονομάζουν (βιώσιμο. Διότι δεν έχει βίο, δεν έχει ζωή) και ότι θα αυξάνεται γεωμετρικά  δεν είναι δυνατόν οι Κυβερνητικοί οικονομολόγοι  να μην το γνωρίζουν  .
Και ενώ το γνωρίζουν συντάσσονται  ως ανθέλληνες με τους εχθρούς  της πατρίδας μας ,την οποία κατέστησαν  αδύναμη και στερούμενη της εθνικής κυριαρχίας.
            Παρόλα αυτά κανένα κράτος δεν χάθηκε εξ αιτίας της οικονομίας χρειάζεται πολιτική βούληση και τόλμη για ανακήρυξη της ΑΟΖ και εκμεταλλευόμενοι τον ορυκτό πλούτο μας της πατρίδας μας να βγούμε από την κρίση.
Δημήτρης Βόγγολης Μάιος 2017
  Πηγή: Τα Νέα-Διασπορά


Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Μαργαριτάρια στο διαδίκτυο και τα ΜΜΕ





Μαργαριτάρια που ακούγονται σε κάθε μας βήμα κατ επανάληψη. πχ  Ιθύνοντες  και λέκτορες να λένε:  
" ότι όταν έλθουν στην εξουσία θ αποκαταστήσουν όλες  τις αδικίες: "Ας
δούμε τι λέει το λεξικό:
Αποκατάστασις = το επαναφέρειν τινά ή τι είς την προτέραν αυτού κατάστασιν..
Με άλλα λόγια , η σωστή έκφραση είναι “Θα αποκαταστήσω το δίκαιον” και
όχι την αδικία... Αποκαθιστούμε την λειτουργία ενός μηχανήματος και
όχι την βλάβη. Αποκαθιστούμε την κόρη μας, όταν την παντρεύουμε και
αποκαθιστούμε την υγεία μας και όχι την αρρώστια.

 Ή ότι το χρέος είναι ή δεν είναι βιώσιμο, λες και το χρέος έχει ζωή
για να ζήσει, διότι  Βιώσιμος (βιόω) = ο δυνάμενος ή έχων ελπίδα να
ζήσει, ο άξιος να ζήσει. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πρόταση «το χρέος είναι  διαχειρίσιμο»

Ομοίως ακούμε από επιστήμονες να μιλάνε για τον επικεφαλή αντί του
σωστού επι-κεφαλής που δεν κλίνεται(οι επι κεφαλής κλπ)
Ας πούμε, λοιπόν, καλοπροαίρετα, πως ο ρήτωρ αυτός έκανε λάθος. Από
τόσους ανθρώπους γύρω του, δεν τον διόρθωσε κανείς; Ο κόσμος των Γραμμάτων;
Η Ελληνικότατη λέξη του Σικάγου παρέμεινε  άκλιτη.
 













Πρώην βουλευτής να αποκαλύπτει το καταχθόνιο σχέδιο εκείνων που θέλουν να πάνε σχολείο τα προσφυγόπουλα. Όπως μας λέει, υπάρχει νόμος που προβλέπει ότι όποιο παιδί πάει σχολείο στην Ελλάδα, αυτομάτως παίρνει ιθαγένεια.
Επισημαίνω όμως τα παρακάτω
 Δεν γνωρίζω αν οι μαθητές είναι μαύροι, κίτρινοι ή λευκοί, σίγουρα όμως δεν είναι Έλληνες για να τους  δίδει το Ελληνικό κράτος την Ιθαγένεια (που εκ φύσεως δεν μπορεί).
Αυτό  σημαίνει ότι οι μαθητές  δεν ανήκουν  στην φυλή των Ελλήνων, η φυλή είναι μια βιολογική πραγματικότητα που περιλαμβάνει άτομα κοινής καταγωγής δηλαδή να είναι όμαιμοι, να έχουν το ίδιο αίμα, να είναι ομότροποι έχοντες τις ίδιες ρίζες που λέει ο Ηρόδοτος και ομόθρησκοι.
   Άρα βιολογικώς δεν μπορούμε να κάνουμε έναν μαύρο λευκό αλλά και ούτε έναν κίτρινο μαύρο για να του δώσουμε Ιθαγένεια. Μια  βιολογική πραγματικότητα που την έδωσε η φύση.
 Ο  Πλάστης έκανε τους μαύρους στην Αφρική, τους κίτρινους στην Κίνα και τους λευκούς στην Ευρώπη.
   Με νόμο δεν μπορείς να τους αλλάξεις  ούτε το χρώμα αλλά ούτε και να τους κάνεις ίσους .
Απέναντι του νόμου μπορεί να είναι ίσοι, όχι όμως βιολογικώς διότι διαφέρουν μεταξύ τους στο χρώμα, στη σωματική διάπλαση, στο πνεύμα κλπ.
Ένας επιστήμων δεν είναι ίσος πνευματικά με έναν βοσκό και για να μη μας πουν ρατσιστές «απέναντι του νόμου είναι όλοι  ίσοι».
(Το ρήμα Ίθω σημαίνει βγάζω απευθείας)
Μπορούμε και αυτό είναι το σωστό, να δώσουμε Υπηκοότητα  ή   πολιτογράφηση, όχι όμως Ιθαγένεια .
Μια φιλοζωική εταιρεία  όταν πληροφορήθηκε ότι σφάχτηκε δημόσια  ταύρος χωρίς αναισθητοποίηση δήλωσε:  «Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία υποχώρηση απέναντι σε όσους νομίζουν ότι είναι υπεράνω του νόμου και ότι μπορούν να μετατρέπουν τις εκκλησίες και τα ιερά προσκυνήματά μας σε υπαίθρια σφαγεία και άνδρα παρανομίας».
 η λέξη είναι «άντρο» και είναι αρχαία. Το άνδρο είναι το σημερινό κακόφημο ή όχι στέκι.
Από Αθλητική εφημερίδα για τον αγώνα στον Βόλο, η ΑΕΚ δεν νοείται να χάσει κανέναν τίτλο από μια ομάδα που το έμβλημά της (ένα πέταλο με ένα τετράφυλλο τριφύλλι!!!) εμπνεύστηκε από ένα πακέτο τσιγάρα!  Ενώ πρέπει να χρησιμοποιηθεί υποχρεωτικά το κλιτικό το και η πρόταση να γίνει όπως παρακάτω: Το έμβλημά της ΤΟ εμπνεύστηκε από ένα πακέτο τσιγάρα.
Φρονώ ότι αφήνουμε να λέγονται και να γράφονται έννοιες οι οποίες αργότερα καθιερώνονται και μεταβάλλουν την νοηματική μας γλώσσα από το σημαινόμενο που εκφράζει, σε σημειολογική γλώσσα, η οποία αυθαίρετα ορίζει το σημαινόμενο (πράγμα).
Δημήτρης Βόγγολης

Σάββατο 6 Μαΐου 2017

Σπεύσιππος και οι Ειδητικοί Αριθμοί του Πλάτωνος

Σπεύσιππος οι ειδητικοί  Αριθμοί του Πλάτωνος και ο Διογένης (4ος αιώνας π.Χ)
Το 348 π.Χ ο Σπεύσιππος  διαδέχθηκε  ως ανιψιός του Πλάτωνος  την διεύθυνση της Ακαδημίας Αθηνών, όπου παρέμεινε μέχρι το 339 π.Χ. 
Κατά την εποχή εκείνη  ελέγετο  ότι   κανείς δεν μπορούσε  ν  ανταποδώσει στις ατάκες του Διογένη  ο οποίος ήτο αναρχικός στη σκέψη και την πράξη, κοσμοπολίτης που γύριζε αδέσποτος εντός και εκτός Αττικής, μα πάνω απ' όλα φιλόσοφος performer με απαράμιλλο ταλέντο στην πανηγυρική γελοιοποίηση και διάλυση κάθε αξίας και θεσμού της οργανωμένης κοινωνίας, αλλά βρήκε τον δάσκαλό του από τον Σπεύσιππο τον οποίο μια μέρα οι  μαθητές του τον πηγαίνανε στη Σχολή επάνω σε ένα  φορείο όπου ο Διογένης του είπε: τι την θέλεις τη ζωή σου Σπεύσιππε να διδάσκεις χωρίς πόδια; Για να λάβει την αποστομωτική  απάντηση  «ο Νους  μεταδίδει διδασκαλίαν  και όχι οι πόδες»   με αυτή την απάντηση  έβαλε τον Διογένη στη θέση του :
Ο Σπεύσιππος  αποποιήθηκε την διδασκαλία των ειδητικών αριθμών του Πλάτωνος ο οποίος είχε ταυτίσει τις  ιδέες με τους  ειδητικούς αριθμούς  λέγοντας ότι δεν πρέπει να συγχέονται προς τους κοινούς  μαθηματικούς αριθμούς, με τους οποίους εκτελούμε τις λογιστικές πράξεις.
Οι  ειδητικοί αριθμοί αποτελούν προϊόντα δύο στοιχείων : του ενός και της αόριστης δυάδας
Η αόριστη δυάδα συνιστά το απροσδιόριστο υλικό στοιχείο του εκάστοτε ειδητικού αριθμού, ενώ το εν είναι το μορφο-ποιητικό στοιχείο του, το οποίο, ενεργώντας  πάνω στο ακαθόριστο υλικό της αόριστης δυάδας ,συντελεί , ώστε  να σχηματισθεί ένα καθορισμένο πλέον σύμπλεγμα, ένας ειδητικός αριθμός .
Στο πλαίσιο της θεωρίας του Πλάτωνος  για τους ειδητικούς αριθμούς διαμορφώνεται ως εξής: ύψιστες αρχές του σύμπαντος είναι το εν  και η αόριστη δυάδα , από τα οποία λαμβάνουν υπόσταση οι ειδητικοί αριθμοί , των οποίων αντίγραφα είναι τα αισθητά πράγματα.
Μεταξύ των  ειδητικών αριθμών και των αισθητών όντων  παρεμβάλλονται τα μαθηματικά αντικείμενα, τα οποία ο Πλάτων τα ονόμασε «μεταξύ» δηλαδή κατά την θεωρία των ειδητικών αριθμών , η πραγματικότητα  συγκροτείται από τέσσερα επίπεδα: 1ον από  το «εν» και την αόριστη δυάδα, , 2ον από τους ειδητικούς  ταριθμούς3ον από τα μαθηματικά αντικείμενα ή τα «μεταξύ» και 4ον από  τα αισθητά όντα.
Αυτή την θεωρία ο Σπεύσιππος την αποποιήθηκε και αναγνώρισε μόνο τους μαθηματικούς.,
Εν αντιθέσει προς τον Πλάτωνα εξάλλου, για τον οποίο το «αγαθό» ως ιδέα υπάρχει εξ αρχής ο Σπεύσιππος υποστήριξε ότι  το αγαθό είναι προϊόν μιας εξελικτικής διαδικασίας.
Επιπλέον ,ο Σπεύσιππος , ακολουθώντας τη  διδασκαλία του Φιλολάου υιοθέτησε τη  συμβολική αριθμολογία της θεωρίας του Πυθαγορισμού σύμφωνα με την οποία  ο αριθμός 10 είναι το σύμβολο του αγαθού, το  9 της κίνησης, το 8 της όρεξης και του έρωτα, το 7  της νόησης, το 6 της έμψυχης ζωής το 5  των αισθητών πραγμάτων, το  4  των γεωμετρικών μεγεθών του χώρου,  το  3 του μαθηματικού αριθμού, το 2  του απείρου και το 1 της ενότητας.
Από το συγγραφικό έργο του Σπεύσιππου, στο οποίο περιλαμβανόταν η πραγματεία του «όμοια», έχει σωθεί  η επιστολή του  προς τον  Βασιλιά Φίλιππο  Β΄.
Δημήτρης Βόγγολης
Μάιος 2017
 Πηγή:  Λεξικό Φιλοσοφίας Θ.Πελεγρίνη
Πνεύμα Αρχαίων

Τετάρτη 3 Μαΐου 2017

Το Τσίπουρο: Μια παραδοσιακή απασχόληση που σβύνει

Το Τσίπουρο: Μια παραδοσιακή απασχόληση που σβήνει…
Από μικρό παιδί θυμάμαι ότι ένα από τα σημαντικά γεγονότα που εξελισσόταν στην τοπική μας κοινωνία, στις αρχές του Σεπτέμβρη ήταν ο τρύγος. Τότε, οι εποχές και οι μήνες χαρακτηριζόταν από τις εργασίες των αγροτών. Σεπτέμβρης ή Τρυγητής λοιπόν ο μήνας. Η κινητοποίηση του συνόλου των κατοίκων αναδείκνυε τον τρύγο, μια από τις πιο δύσκολες γεωργικές εργασίες, σε ευχάριστη με τραγούδια εργασία, που συχνά έπαιρνε τον χαρακτήρα πανηγυριού αλλά και συνεργατισμού η μία οικογένεια δεχόταν αφιλοκερδώς προς βοήθεια συγγενείς και φίλους, με τον ίδιο τρόπο ο τρύγος συνεχίζονταν σε κάθε οικογένεια . Βοηθούσε ότι τα αμπέλια του Αργυροπουλίου είναι συγκεντρωμένα σε μια περιοχή, στο ποτάμι Μάτι και πάνω από τις γεφυρούλες.
 Ο τρύγος και η παραγωγή κρασιού είναι πανάρχαια απασχόληση που οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν με την οινοποιία τουλάχιστον από το 1700 π.Χ. ειδικότερα στην περιοχή Τυρνάβου τιμώντας τον θεό Διόνυσο.
Το πάτημα των σταφυλιών γίνεται αμέσως μετά την συλλογή..
Αφού πατηθούν τα σταφύλια, και μεταφερθεί ο μούστος στα βαρέλια για την ζύμωση του, τα στερεά που παρέμειναν στην κάδη μαζί με μέρος μούστου και που είναι φλούδια ,κουκούτσια, κοτσάνια και τα κατακάθια (οινολάσπη) υφίστανται και αυτά την ίδια ζύμωση. Αυτό είναι το μίγμα που στη συνέχεια μετά την ζύμωσή του θα αποσταχθεί σε χάλκινο άμβυκα για να μας δώσει στην αρχή το πουράκι. Στη συνέχεια μια δεύτερη απόσταξη κι αφού προστεθούν σπόροι γλυκάνισου θα μας δώσει το τσίπουρο το πιο λαϊκό και παραδοσιακό ποτό του χωριού μας και της χώρας μας.
Εμείς θα αναφερθούμε στην παραγωγή τσίπουρου. Το τσίπουρο είναι ένα ελληνικό αλκοολούχο ποτό που παράγεται από απόσταξη των εναπομεινάντων στέμφυλων ή τσάμπουρων κατά το λαϊκότερο μετά το τράβηγμα του μούστου. Υπάρχουν αναφορές για παραγωγή τσίπουρου στο Άγιο Όρος από την αρχαιότητα στην Κρήτη κάτι ανάλογο η τσικουδιά που είναι προϊόν μονής απόσταξης.
Το τσίπουρο ήταν από πάντα το ποτό της φτωχολογιάς, ήταν αυτό που έδινε στον κουρασμένο αγρότη και εργάτη μια ανάσα και κουράγιο για να ανταπεξέλθει στην καθημερινή μάχη για το μεροκάματο. Θυμάμαι τη μάνα μου να κερνά τον θείο Παναγιώτη Κουτίνα και να της λέει μόλις έπινε το πρώτο: «Σοφία δεν ήρθα με ένα πόδι κέρνα ακόμα ένα» αυτό έκανε το αίμα πιο ζεστό και πιο γοργό και τα βάσανα πιο υποφερτά. Ο μεζές; Λίγο τυρί και ντοματούλα από τον κήπο .
Στους γάμους οι βλάμηδες είχαν το μπουκάλι (με το φιρφιρί στο στόμιό του) στην κωλότσεπη και κερνούσαν τους χορευτές.
Σε κάθε πανηγύρι , το τσίπουρο και το ντόπιο κρασί είχαν την τιμητική τους. Το ίδιο και στις γιορτές, οι οποίες τότε δεν είχαν τη σημερινή τυπικότητα, και διασκέδαζε ο κόσμος με απλότητα. Όλοι με τα μαύρα σκούτινα ρούχα έβγαζαν τα παπούτσια στο χώλ και έμπαιναν στον ‘ οντά (σαλόνι) με τα τσουράπια. Πρώτα η νοικοκυρά σέρβιρε το απαραίτητο γλυκό για το καλωσόρισμα, ακολουθούσε το τσίπουρο με τσουγκρίσματα και ευχές για τον εορτάζοντα και συνέχιζαν με ντόπιο κρασί που ταίριαζε καλλίτερα με τα καπνιστά λουκάνικα και το κρέας. Μετά από κάποια ποτηράκια και πολλές ιστορίες ακολουθούσε το Ομαδικό κυκλικό τραγούδι και ο χορός.
Δεν νοούνταν νοικοκυριό χωρίς τσίπουρο και χωρίς κρασί. Κάποιοι μερακλήδες όπως ο συχωρεμένος αδερφός μου Αποστόλης Βόγγολης και ο θείος Παναγιώτης Κουτίνας χόρευαν με το ποτήρι στο κεφάλι το ”πως στουμπίζουν το πιπέρι τρεις διαβόλοι καλογέροι” ή ο μπάρμπα Βαγγέλης Τσούτσας, το ”δε μπορώ μανούλα μ’ δεν μπορώ σήκω να φέρεις το γιατρό”, το ίδιο επίσης και ο παππούς Βασίλης Ρεβήσιος και ο Ναούμ Φουρτούνας επιδέξια να στρώνει το τραγούδι ! ! ! Είχαμε πολλούς μερακλήδες στο χωριό!
. .Το καζάνι με τον λουλά από πάνω και το βαρέλι με τον χαλκοσωλήνα, τα οποία κατόπιν ειδικής αδείας έπαιρνε ο καθένας στο σπίτι του ή κοντά σε σημείο που διέθετε νερό και έβγαζε τσίπουρο, στη γειτονιά μου το στήναμε απέναντι από το σπίτι της Τέτας Γιάννας του Αναστασίου και πίσω από του Κόκορα στο τρίγωνο, ήταν χέρσο τότε.
Τα σκεύη και υλικά που χρειαζόταν ήταν:
• Το καζάνι απόσταξης που χωρούσε περίπου 65 κιλά.
• Ο λουλάς και το βαρέλι με τον χαλκοσωλήνα.
• Άχυρο για να μην ‘’πιάσει’’ το καζάνι.
• Στάχτη αλεύρι και πίτυρα ζυμωμένα σε μια λεκανίτσα για την στεγανοποίηση του καζανιού.
• Ξύλα για τη συντήρηση της φωτιάς.
• Γλυκάνισος.
• Ένα κουβά όπου θα έσταζε το προϊόν της απόσταξης (πουράκι).
• Μια τσαντήλα που σκέπαζε τον κουβά και εμπόδιζε την πτητικότητα.
• Το δοχείο συλλογής του αποστάγματος.
• Και φυσικά τα στέμφυλα τα οποία τα βγάζανε από τον κάδο και τα είχαν στα δοχεία.
Πολλές φορές τους έπαιρνε φωτιά το καζάνι γιατί πλησίαζαν με το γκαζοκάντηλο η τη λαμπάδα κοντά στον αποστακτήρα.
Υπήρχε σειρά προτεραιότητας και τηρούνταν επακριβώς, γιατί η άδεια όριζε μέρα, ώρα έναρξης ώρα λήξης. Και ο επόμενος άρχιζε οποιαδήποτε ώρα τελείωνε ο προηγούμενος, μπορεί και 2 η ώρα μετά τα μεσάνυχτα, εκείνη την ώρα γινόταν τα πιο γοητευτικά μασλάτια…τα οποία εμείς οι μικροί ακούγαμε σαν παραμύθια. Αναβιώστε και σεις οι νέοι σε κάποια γειτονιά κάτι αντίστοιχο.
Τα τελευταία χρόνια έγιναν κάποιες τροποποιήσεις και βελτιώσεις με τη χρησιμοποίηση μεγαλύτερων καζανιών και υγραερίου. Αλλά τώρα που απλοποιήθηκε η διαδικασία, έπαψε να προσελκύει το ενδιαφέρον των νέων και οι τσιπροπαραγωγοί είναι ελάχιστοι.
Δημήτρης Βόγγολης
: Ελληνική γνώμη

Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

Ανοικτή Επιστολή προς Πρόεδρο ΕΡΝΤΟΓΑΝ

===========================

Open Letter to the President

of the Republic of Turkey R. T. Erdogan

 
                                                                                November 23, 2016

CC: Members of United Nations,
Members of European Parliament,
Media

Dear President Erdogan,
Recently, you have launched an often repeated and relentless campaign referring to “your heart’s borders”, as you perceive them, borders which are not identical to the present natural borders of Turkey. You have done so in order to include into these borders all your neo-Ottoman, expansionist aspirations. Indeed, quite often, we are informed that you are delivering to us all “history lessons”.
But we know very well that these “history lessons”, as you call them, are lessons of dangerous populism conveyed to those uninformed people who are ignorant of history and who naturally do not know what you ought to know yourself!
Every educated man, Turkish, Greek or of any other ethnicity, certainly takes it as a joke when he hears you refer to the Greek Aegean islands by claiming that “on these islands we have our history, our monuments, our mosques!”
All rudimentarily educated people throughout the world know that since the dawn of history, the Aegean Sea, was and has remained Greek. Occasional conquerors never were, nor ever will be able to change this in the future.
As you seem interested in history, perhaps we need to remind you that the word Aegean – according to the immortal Greek mythology which has been studied across the planet for thousands of years – has its origins in the name of Theseus’ father and king of Athens – Aegeus -who fell and drowned in the sea waters of the Temple of Poseidon at Sounion.
Let us remind you of the following: that for at least 3,000 years the Protohellenic peoples like the Ionians, Achaeans, Aeolians and others developed Asia Minor into a region of political and cultural Hellenism; that the fait accomplis of violence and genocide that were used by your ancestors and unfortunately by many of your contemporaries like you personally, cannot alter history.
If nowadays you are desperately looking for “evidence” to justify your blatant expansionism in mosques built by temporary occupants in just a few of the 6,000 islands and islets located in Greece, what should we say about the World Heritage Monument, the Church of Saint Sophia of God built in the City of Constantine ten whole centuries before the appearance of your ancestors as conquerors?
What should we say about the Byzantine Church of Saint Sophia in Nicaea of Bithynia where the first Ecumenical Council on 20 May 325 and the eighth Ecumenical Council in the year 787 were held or about the Church of Saint Sophia in Trebizond, which was built between 1238 and 1263 by Emperor Manuel adorned with invaluable and unique mosaics and sculpted adornments?
What should we say about the Monastery of Sumela, the religious symbol of Pontian Hellenism for nearly seventeen centuries, which was established by Athenian monks Barnabas and Sophronius in the inaccessible mountains of Pontus in 386 CE? What should we say about the Temple of Artemis at Ephesus, one of the seven wonders of the ancient world, the ruins of which are admired today by crowds flocking from around the world, or about Cappadocia which was a center of Hellenism starting in the first century BCE?
Should we remember perhaps the ancient Nicomedia of Bithynia, which recorded its Greek presence in 712 BCE? Or Smyrna, one of the oldest cities in the Mediterranean which was inhabited by Greek populations for thousands of years – until recently?
Do you remember Alikarnassos, Prusa, Ikonion or Eastern Thrace where the Greek myth of Iro and Leandros takes place in the ancient city of Sestos known for thousands of years?
What should we say about the tortured Cyprus, the island of Aphrodite, pure Greek since the time of the Trojan War? What should we say about Imvros and Tenedos, currently with only 1% Greek population compared to over 90% when they were delivered to Turkey as a “gift” by the Treaty of Lausanne, a treaty you are not fond of today?
Dear President Erdogan,
You must finally understand that strewn across the entire modern day Turkey is irrefutable evidence that Greek civilization flourished thousands of years before conquerors started appearing in the region – your ancestors.
Which history exactly are you talking about Mr President? About the history of genocide, massacres, violence and greed for loot? Because this is exactly your authentic history!
Perhaps it would be useful for you to learn about the borders of our own heart.
But first try to understand, however difficult it may seem to you, that the boundaries of timeless Hellenism from antiquity until today, have absolutely no geographical limit. Because the Greek spirit embraces, and will always embrace every educated man, in every corner of our planet.
Regarding the geographical boundaries of today’s Hellenism, if they give you the impression of an easy prey to blatant and manifest expansionism, well think again. Because you should know that the borders of the hearts of the Greeks will always be reaching for the Red Apple Tree, the places where you will find yourself someday, because as our traditions say: and again in times, with the seasons, they will again be ours!
Written by Leonidas Koumakis, IHA Member, Hellas, Translated by Prof. Ellene Phufas-Jousma, IHA Member, USA

SOURCE: International Hellenic Association (USA)