Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

Ιστορία του Χωριού Αργυροπουλίου Λαρίσης

Αργυροπούλι Λάρισας
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Συντεταγμένες: 39°49′34″N 22°18′29″E Το Αργυροπούλι (παλιότερες ονομασίες Ηλώνη και Καρατζόλι) του Δήμου Τυρνάβου, μόλις 13 χλμ από τον Τύρναβο και 29 χλμ από τη Λάρισα.
Πίνακας περιεχομένων [Απόκρυψη]
1 Γεωγραφία
2 Ιστορία
3 Λαογραφία
4 Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Γεωγραφία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Σήμερα το Αργυροπούλι (164μ υψ) κατοικείται από 2.013 άτομα, με κύριες ασχολίες τη γεωργία (αμπέλια, αχλάδια, ροδάκινα, μήλα, καπνά, μποστάνια, αμυγδαλιές και ελιές), την κτηνοτροφία και την ξυλεία. Στο Αργυροπούλι ανήκουν οι οικισμοί Άνω Αργυροπούλι,Λυγαριά και Βοτανοχώρι. 2,5χλμ ΝΔ του χωριού, στους πρόποδες του Κάτω Ολύμπου βρίσκεται το ποτάμι Μάτι με τη λίμνη του, γνωστή ως Γυαλί Αργυροπουλίου Τυρνάβου. Μοναδική φυσική πηγή εναπομείνασα στη Θεσσαλία, με βάθος γύρο στα 6-10 μέτρα να αναβλύζει συνέχεια στον πυθμένα και με τον μύθο ότι μέσα υπάρχει ολόκληρη πόλη με εκκλησία και το Ιερό του Πλούτωνα με δράκοντες που σκάβουν και αναταράσσουν το νερό και επι δεκαετίες κυριαρχούσε ο φόβος στον καθένα που θα επιχειρούσε να κολυμπήσει σ αυτό. Εδώ στο γυαλί του ποταμού Μάτι στις πύλες του Άδη διατραγωδείται ένα ιστορικό και Συμπαντικό ανοσιούργημα. Το μοναδικό στην ιστορία και τον πλανήτη γεγονός το οποίο επιχειρώ  να αναδείξω γιατί διέφυγε; Από την Ελληνική και παγκόσμια διανόηση από την Αυγή του Ανθρώπου, που στέρησε την Μερόπη να προσφέρει το προνόμιό της τον Έρωτά της στον Σίσυφο, να τον ανεβάσει στα φτερά της ,να τον κάνει όμοιόν της, δηλαδή γνώστη της Αλήθειας, σοφό και δημιουργό να συν τήξουν το φωτεινό και αήττητο δίπολο Άνδρα-Γυναίκα. Να ανεβάσουν από κοινού τον πυρωμένο βράχο στην κορυφή του βουνού που είναι κρυμμένη η αλήθεια. Στο ψηλότερο σημείο που θεάζεται ο κόσμος.Ενδεικτικό της θεϊκής αποστολής του Ανθρώπου. Ο Σίσυφος γιος του Αιόλου και της Εναρέτης, πρώτος βασιλιάς της Κορίνθου, ήταν ο εξυπνότερος και ο δημιουργικότερος Άνθρωπος της εποχής του. Ο Σίσυφος παρά τις εντολές του εξουσιαστή θεού, βοήθησε τους Ανθρώπους και τιμωρήθηκε από τον Δία να κουβαλά τον βράχο μέχρι την κορυφή του βουνού, που πριν φθάσει πάντα κατρακυλά μέχρι τα ριζώματα του βουνού και να επαναλαμβάνεται στο διηνεκές. Η Μερόπη θεά και Μούσα του έρωτα είχε την εντολή από τις πέραν του Ολύμπου θεϊκές δυνάμεις να παντρευτεί τον Σίσυφο τον πρώτο , έξυπνο και δημιουργικό άνδρα της εποχής της.Η Μερόπη έχει εμφυτευμένο μέσα της το θείο χάρισμα να εκπέμπει τη σαγήνη της θεϊκής θηλυκότητά της και να είναι χωρίς όρια ποθητή.
Το δίπολο Σίσυφου –Μερόπης αποτελεί την κορυφαία αλληγορία ,κρυμμένη στην αχλή του Μύθου.Εδώ στο γυαλί στο Ιερό του Πλούτωνα(Άδη) η εξυπνάδα του Σίσυφου και η σοφία της Μερόπης ξεγέλασαν τον Πλούτωνα και επέτρεψε στον Σίσυφο να ανέβει για τρείς μέρες στον άνω κόσμο και να γυρίσει,πράγμα που ο Σίσυφος δεν έπραξε και δεν επέστρεψε ποτέ στον Άδη.(Καταγραφή επιστημόνων KERN, Gerard Lucas)Το γυαλί έχει έκταση 250στρμ, αποτελεί τον πυρήνα οικοσυστήματος με πλούσια χλωρίδα (πουρνάρι, παλιούρι, αγριελιά, παπαρούνα, χαμομήλι, μολόχα, βάτος κ.α.) και πανίδα (κεφαλόπουλα, καραβίδες, χέλια, λεπιδόπτερα, υμενόπτερα, ορθόπτερα, δίπτερα,στα παλαιά χρόνια υπήρχε η ονομαστή Τούρνα σπάνιο ψάρι καθώς και βίδρες ακόμη σπανιότερο είδος κ.α.).
Η λίμνη γυαλί,φιλοξενούσε στο οικοσύστημά της την σπάνια στο είδος Ασημένια Πάπια το αργυρό πουλί εκ της οποίας έλαβε το όνομα το χωριό και η οποία αποτελεί το έμβλημα,σύμβολο του Χωριού.
Η πρόσβαση στην πηγή επιτυγχάνεται μέσω ασφαλτοστρωμένου δρόμου. Το Μάτι πηγάζει από τους πρόποδες της Μελούνας και μετά την ένωση του με τον Πηνειό, έχει μήκος 12 χλμ περίπου. Η παλιά κοίτη του ποταμού, Μάτι, προσφέρεται για περιπάτους και ερασιτεχνικό ψάρεμα καραβίδας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκκλησίες της Ζωοδόχου Πηγής (πολιούχος) στην πλατεία του χωριού (1884, της Ανάληψης στον τύπο της βασιλικής 2 χλμ από το Αργυροπούλι στις όχθες του ποταμού με τις ονομαστές Ντριστέλες και τον παλαιό μύλο όπου στην κατοχή προμήθευε με καλαμποκάλευρο την περιοχή και πιο πάνω οι γεφυρούλες με τους καταρράκτες, του Αγίου Δημητρίου στο Νεκροταφείο δωρεά Αδελφών Φουρτούνα εξ Αμερικής και της Αγίας Παρασκευής (19ος αι., στον τύπο της βασιλικής) σε λόφο πάνω από τον οικισμό Μωραϊτη, του προφήτη Ηλία στις Γελαδαρές απ’όπου η θέα στον κάμπο είναι γοητευτική . Το πέτρινο γεφυράκι Μωραΐτη κατασκευασμένο το 1908 επί προεδρείας Αποστόλου Γ. Βόγγολη συνδέει το χωριό με την ομώνυμη περιοχή.Κάτω από το γεφυράκι στην παλαιά εποχή όπου ο Καναράς είχε νερό, με τη διάνοιξη κατάλληλης στέρνας,σχημάτισαν υπό μορφήν Πισίνας, το πρώτο φυσικό κολυμβητήριο και μετά στη Δέση αλλο σημείο πιο πάνω στην περιοχή Κεραμίδα, Φυσικά και τα δύο κολυμβητήρια λειτούργησαν μόνο για αγόρια. Από την εποχή της Τουρκοκρατίας διατηρείται τζαμί στην περιοχή Γκουτσιασμέ με μιναρέ, όπου υπάρχει και πέτρινη βρύση.

sibilla - σίβυλλα: Η Έφη Αχτσιόγλου και ο παρκαδόρος Πολιτικός Μηχανικός... σε τρία χρόνια. Η Έφη διοίκησε τη μισή Ελλάδα, αλλά και λίγη από την Ευρώπη!

sibilla - σίβυλλα: Η Έφη Αχτσιόγλου και ο παρκαδόρος Πολιτικός Μηχανικός... σε τρία χρόνια. Η Έφη διοίκησε τη μισή Ελλάδα, αλλά και λίγη από την Ευρώπη!

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Δαίμονες και Προφητείες

Κουράστηκα να διαβάζω μέσω των ΜΜΕ και του διαδικτύου τα προφητικά κείμενα τα οποία χωρίς καμμία αμφιβολία οδηγούμαστε σε μια νύχτα που η διάρκειά της δεν γνωρίζουμε πόσο θα κρατήσει.

Το βέβαιο είναι ότι αν όπως μέχρι σήμερα  συνεχισθούν τα ίδια μη αποτελεσματικά  προγράμματα η χώρα δεν θα έχει αίσιο τέλος.

Όμως με τα αποθαρρυντικά των διαφόρων δήθεν ειδημόνων αντί να υποδεικνύουν μεθόδους  για την έξοδο από την κρίση, ομιλούν για τον επερχόμενο πόλεμο, για απόσχιση της Κρήτης για διαμοιρασμό του κόσμου σε ζώνες Αμερικανικής  και Ρωσικής επιρροής και ότι   Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, με το εχθρικό ΝΑΤΟ στη μέση να προστατεύει τις Τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, δεν θα μπορούν να υπερασπιστούν το Αιγαίο με τα Νησιά και τη Θράκη.

Μα βέβαια όταν μας διέπει αυτή η ηττοπάθεια  καθόλου απίθανο να συμβούν όλα αυτά.

Και είναι άξιο λόγου τώρα που υπουργοποιήθηκε ο κ. Μπαλάφας  προβάλλοντας τα στήθη του θ αντιμετωπίσει τη γείτονα, η αλαζονεία τον οδήγησε να εκστομίσει γελοίες δηλώσεις περικοπής των δαπανών των ΕΔ  και σε ερώτηση καναλάρχου απέναντι είναι η Τουρκία  είπε: «Παίρνω το ρίσκο επάνω μου»  



   και ποιος είναι ο κ Μπαλάφας να παίρνει το ρίσκο επάνω του; Ο Μαραθωνομάχος Στρατηγός Μιλτιάδης; ή ο Μαβίλης στη μάχη του Δρίσκου που έπεσε από σφαίρα στο κεφάλι και είπε: «Πολλάς δόξας επερίμενα σ αυτήν την μάχη αλλά όχι και την τιμή να πεθάνω για την Ελλάδα»  
Και συνεχίζουν σήμερα 22/2/2017 ο κ.Φίλης και άλλοι 13 με ερώτηση στη Βουλή αν αληθεύει ο σχεδιασμός προμήθειας αεροσκαφών και από που θα βρεθούν οι πιστώσεις .
Με άλλα λόγια θέλουν την απογύμνωση των ΕΔ,.όταν η Τουρκία σήμερα αλωνίζει στο Αιγαίο
Θυμηθείτε ακόμη νωπές εικόνες από την τηλεόραση, κατηγορούμενοι για πολλά εκατομμύρια κατάχρηση του Δημοσίου χρήματος.
Πρώην πανίσχυροι πολιτικοί άνδρες προσέρχονται στα δικαστήρια αγέρωχοι κορδωμένοι ντυμένοι στην τρίχα λες και πάνε σε εκδήλωση απονομής βραβείων.
Οι κατηγορίες που τους βαρύνουν δεν έχουν τσαλακώσει ούτε κατ ελάχιστον την υπεροψία και το κόρδωμά τους οι κατηγορίες επιβεβαιώνονται. Φυλακίζονται και έχουν το θράσος αντί σιωπής περισκέψεως και μεταμέλειας να προβαίνουν σε βαρύγδουπες δηλώσεις διατρανώνοντας την αθωότητά τους και υποστηρίζοντας χωρίς επιχειρήματα χωρίς αιδώ ότι η καταδίκη τους είναι πολιτική δίωξη.
Η αλαζονεία οδήγησε άλλον βουλευτή να εκστομίσει δύο γελοίες δηλώσεις.
Στην πρώτη χωρίς κανένα αίσθημα αιδούς, τη στιγμή που στη χώρα συμβαίνουν τα παραπάνω, οι άνεργοι πληθαίνουν και ουρές των συσσιτίων κάθε μέρα μακραίνουν ,είπε ότι περικόπτονται οι αποδοχές των βουλευτών για τη συμμετοχή τους σε επιτροπές. Γιατί να χάνουμε τον καιρό μας χωρίς να πληρωνόμαστε, μήπως η συμμετοχή μας σ αυτές αυξάνει την παιδεία μας; Και με δεύτερη βλακώδη δήλωση ξαναχτυπά με ευαρέσκεια ,ότι όλοι κτίσαμε αυθαίρετα κτίρια.
Πώς μπορεί λοιπόν ο πολίτης να ελπίζει ότι αυτός και οι όμοιοί του θα ηγηθούν της τιτάνιας προσπάθειας για την οικονομική ανόρθωση της χώρας; αφού η ηθική τους συγκρότηση είναι βαθιά προβληματική; Πώς θα δώσουν στον πολίτη το παράδειγμα του Καποδίστρια και τόσων άλλων Ηρώων που διέθεσαν τις περιουσίες τους για την σωτηρία της Πατρίδος. 
Δημήτρης Βόγγολης 

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016



C:\Users\Δημήτρης\Dropbox\Camera Uploads\2016-11-05 22.37.41.jpg



Το τσικάλι της Κατοχής κι ο ύπνος της αναμονής.
Πρίν από πολλά χρόνια είχα την επιθυμία να γράψω για τα κατοχικά μου χρόνια και ιδιαίτερα για την περίοδο της πείνας.
Τώρα με εργαλείο την ηλεκτρονική τεχνολογία τα πράγματα έγιναν εύκολα άρα και η δυνατότητα να γράψω και ν αγγίξω αυτή την αλήθεια.
Πολλά τα περιστατικά τα οποία θα αναλύσω παρακάτω:
Η στέρηση τροφής ήταν τέτοια που έβαζε σε μεγάλη δοκιμασία τις ανθρώπινες βιολογικές αντοχές.
Από τις μικρο μάνες λεχώνες στέρευε το γάλα   για τα μωρά τους  από την ασιτία και προσπαθούσαν με εφευρετικούς τρόπους να σοφίζονται μαγειρέματα για να κρατήσουν στη ζωή τα παιδιά τους .
Αυτό που ο λαός λέει "πενία τέχνας κατεργάζεται" στην κατοχή είχε τα πρωτεία.
Στη Θεσσαλία όταν σπέρνανε τα χωράφια με σιτάρι στις άκρες του χωραφιού έσπερναν και Ζαχαροκάλαμο και εμείς σαν παιδιά μη έχοντας ψωμί ή και μπομπότα πολλές φορές πηγαίναμε στα χωράφια και κόβαμε ζαχαροκάλαμο ένα πλούσιο φυτό σε ζάχαρη ,ότι καλλίτερο για παιδικές λιχουδιές.
Θυμάμαι την μάνα μου να παίρνει αλεύρι να το ανακατεύει με νερό κάνοντας το κουρκούτι με γρόμπους και με λίγο αλάτι για να έχουμε λέει την αίσθηση ότι μασάμε και το έβραζε μέχρι να γίνει  κρέμα.
Τα χόρτα είχαν φυτρώσει στην κοιλιά μας από τις πολλές φορές που μας τα έβραζε με αλάτι χωρίς λάδι.
Το σπεσιαλιτέ της ήταν ο καφές με ρεβύθια και κριθάρι ή ένα από τα δυο.
Μια μέρα είχε ρίξει  σε μια Κατσαρόλα νερό και την έβαλε στη φωτιά πάνω σε ΄ενα μεταλλικό  τρίγωνο (προστιά όπως τη λέμε οι Βλάχοι) και από το απόγευμα μέχρι το βράδυ το νερό έβραζε κι εμείς τη ρωτούσαμε συνέχεια : Άντε ρε μάνα πότε θα φάμε; για να πάρουμε την απάντηση κάθε φορά που τη ρωτούσαμε "σε λίγο παιδιά μου σε λίγο"Αυτό το σε λίγο μας βρήκε η νύχτα και αντί για φαγητό μας πήρε ο ύπνος.
Σοφότατη η κυρία Σοφία αφού δεν είχε τίποτε να μαγειρέψει δεν ήθελε ν αφήσει νηστικά τα παιδιά της και μας χόρτασε ύπνο.
Και καθώς γουργούριζε πάλι το πρωί η κοιλιά μας  παραπονιόμασταν!!!
Ήταν τότε που ακούγαμε  την τραγουδίστρια την Νίκης την Σοφία Βέμπο να τραγουδάει το " Κάνε κουράγιο Ελλάδα μου κι όσο μπορείς κρατήσου και στα παλιά παπούτσια σου γράψε ότι λέν οι εχθροί σου.Κάνε κουράγιο Ελλάδα μας μη μας αρρωστήσεις γιατί το θέλει κι ο θεός να ζήσεις και θα ζήσεις"
Και μας έλεγε  ακόύσατε παιδιά μου τη Βέμπο  μας;   κάντε κουράγιο κι εσείς μαζί με την Ελλάδα μας!!!!!
Δημήτρης Βόγγολης
5/11/2016

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Αγαπητοί μου 106 τον αριθμό καθηγητές Πανεπιστημίων απ όλο τον κόσμο, με την από 5/10/2015 επιστολή σας προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και όλους τους ιθύνοντες ,ένοιωσα ότι δεν είμαι μόνος μου στην προσπάθεια βελτιώσεως των πραγμάτων   στην πατρίδα μας.
Σας συγχαίρω γιατί αυτό είναι και το αυτονόητο  καθήκον ως Έλληνες, όμως τα απλά πράγματα όσο και αν φαίνονται  απλά  δύσκολα επέρχονται στο νου του ανθρώπου.
Διάβασα με προσοχή μεγάλη την επιστολή και παρατήρησα ότι προτείνετε να διδάσκονται τα Αγγλικά  στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ διδάσκονται.
 Στις  επιστολές μου προς το Υπουργείο Παιδείας και την Βουλή είχα συμπεριλάβει και τα παρακάτω τα οποία δεν αγγίξατε:       
  1) Δημιουργία καθηγητικών σχολών στα πανεπιστήμια. Είναι απαράδεκτο πτυχιούχοι να βαπτίζονται αμέσως με τον διορισμό τους ως ''καθηγητές''. Ο καθηγητής έχει πολύπλευρο ρόλο. Είναι απαραίτητο να γνωρίζει παιδαγωγικά, διδακτική (γενική και ειδική), εξελικτική  ψυχολογία εφήβων, εκπαιδευτική νομοθεσία κ.λ.π. και επίσης να είναι αποφασισμένος από τα 18 του χρόνια ότι θα ακολουθήσει αυτήν την πορεία. Όχι να δίνει κάποιος εξετάσεις στον ΑΣΕΠ,  35 ετών, σε μαθήματα ειδικότητας και μετά να ονομάζεται καθηγητής.
Και σαν στρατιωτικός που υπηρέτησα επί 35 χρόνια, φαντασθείτε να μην υπήρχε Σχολή Ευελπίδων και ο κάθε πτυχιούχος Παν/μίου  μέσω ΑΣΕΠ  μέσα σε μια νύχτα να ονομαζόταν Ανθυπολοχαγός  Πυροβολικού          
 2)Να αναδιαμορφωθεί ο θεσμός των απουσιών των μαθητών. Είναι απαράδεκτο π.χ. μαθητής 12 ετών , Ά γυμνασίου, να έχει το δικαίωμα όποτε θέλει να ΜΗΝ μπαίνει στην τάξη διότι ο νόμος του παρέχει το δικαίωμα να κάνει έως και   64 (!!) (δηλ. να μην υπολογίζει κανέναν..) αδικαιολόγητες απουσίες τον χρόνο. Με άλλα λόγια να μαθαίνει εμπράκτως και εξ απαλών ονύχων στην ασυδοσία, να γράφει τους πάντες στα υποδήματά του και κυρίως τους φορολογούμενους που πληρώνουν φόρους για την παιδεία.   Και  θα συμφωνείτε μαζί μου   ότι  δυστυχώς  βιώνουμε ένα σχολείο το οποίο ακολουθεί την κατάρρευση της κοινωνίας, χάσαμε ήθος, σεβασμό, ευγένεια και γενικώς αξίες που πρέπει να χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο σε κάθε φάση της ζωής του.
            3) Να μεταφερθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις το απόγευμα και όχι το πρωί. Είναι εγκληματικό εξ αιτίας των πανελλαδικών να κλείνουν γυμνάσια και λύκεια ένα μήνα ενωρίτερα,  πρακτικά τα μαθήματα τελειώνουν στις 20 Απριλίου, και όλοι οι μαθητές να βρίσκονται στους δρόμους και στα μπαράκια για περίπου 5(!!) συνεχείς μήνες αφού τα σχολεία ανοίγουν ως γνωστό στις 11 Σεπτεμβρίου....φρίκη!!
          4) Να αλλάξει το σύστημα προαγωγής στα λύκεια. Δεν είναι δυνατόν μαθητής με τελικό βαθμό 2 στα νέα Ελληνικά, 2 στα μαθηματικά , 2 στα φυσικά, 2 στην Ιστορία να προάγεται.(δηλωθέν από Λυκειάρχη)..
          5)Να γίνεται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ως γνωστόν οι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και  καθηγητές, περίπου 150.000 σύνολον, από το 1981 και μετά με μια από τις πρώτες αποφάσεις που επήρε το ΠΑΣΟΚ μόλις πρωτοανέβηκε στη εξουσία, δεν αξιολογούνται ποτέ!!

Συμφωνώ  κατά τα άλλα, όσο για τα αρχαία Ελληνικά παραθέτω παρατηρήσεις εφημερίδων με σχόλιά μου γιατί δεν μπορώ να φαντασθώ αρθρογραφήματα όπως αυτά του κ.Μαρωνίτη φιλόλογου καθηγητού αρχαιογράφου και του κ.Παπαναστασίου καθηγητού Πανεπιστημίου οι οποίοι δεν νομίζω ότι ενσυνείδητα λένε ότι τα αρχαία Ελληνικά είναι νεκρή γλώσσα, και ότι το αλφάβητο το πήραμε από τους Φοίνικες και αν αυτό συνέβαινε αφού δεν είχαν φωνήεντα, πώς θα έλεγαν οι Φοίνικες, το «οια ηω ω υιε αει ει»; μάλλον  σκοπίμως έχουν ταχθεί υπέρ ανθελληνικής εκστρατείας καταπολεμήσεως της Ελληνική γλώσσας.
Γράφει λοιπόν στην εφημερίδα ΒΗΜΑ ο κ.Μαρωνίτης «Παρακάμπτοντας αν η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι νεκρή γλώσσα ή όχι , υπενθυμίζω και υπογραμμίζω το αυτονόητο. Πρόκειται για γλώσσα αποτυπωμένη μόνο σε κείμενα που κάμποσους αιώνες τώρα δε μιλιέται και από την άποψη αυτή βρίσκεται σε αδράνεια τουλάχιστον στον καθημερινό μας λόγο, δηλαδή σα να είναι ύπνος» .
Κοντά στον κ.Μαρωνίτη έρχεται και ο  κ.Παπαναστασίου ο οποίος λέει: «Υπάρχουν μαθήματα ανάμεσά τους και τα αρχαία Ελληνικά για τα οποία δεν ξέρουμε ακόμη ούτε ως κοινωνία ούτε ως πολιτεία ούτε ως εκπαιδευτικοί γιατί διδάσκονται» Μπράβο κ.καθηγητά η κοινωνία δεν γνωρίζει οι άλλοι δεν γνωρίζουν μα και εσείς ο καθηγητής; όλες οι πρωτότυπες λέξεις που μιλάμε σήμερα υπήρχαν στην αρχαία Ελλάδα σήμερα έχουμε λιγότερες πρωτότυπες λέξεις ,τώρα έχουμε μερικές χιλιάδες τότε είχαμε εκατομμύρια . Από τότε δεν χάθηκε ούτε ο ουρανός, ούτε η θάλασσα ούτε ο Ήλιος του Απόλλωνος πώς δεν τα μιλάμε κε Μαρωνίτη; όλες τις πρωτότυπες λέξεις τις διατηρούμε σήμερα στη σύνθεση ή με τα παράγωγα.
Λέμε πχ. Δώσε  μου ένα καρβέλι ψωμί  στη σύνθεση χάνεται το ψωμί λέμε αρτοποιείο δεν λέμε το Σωματείο των αρτεργατών Σωματείο ψωμοεργατών και το αρτοποιείο ψωμαδοποιείο ή την εταιρεία Υδάτων, εταιρεία νερού, άρα υποχρεωτικά χρησιμοποιούμε  το πρωτότυπο στη σύνθεση  όπως ο άρτος, το ύδωρ, γιατί δεν θα μπορούσαμε να πούμε αλλιώς, τον υδραυλικό, τους υδατάνθρακες, το ενυδρείο ή την υδρόγειο. 
 Ο κ. Νίκος Μουζέλης καθηγητής κοινωνιολογίας λέει πολύ σωστά ότι «δεν μάθαμε αρχαία στο σχολείο διότι εδίδετο βαρύτητα στην εκμάθηση συντακτικών και γραμματικών κανόνων και λιγότερο στην αρχαία Ελληνική Γραμματεία και πολιτισμό.
Και συμπληρώνει ότι όταν άρχισα τις σπουδές μου στο εξωτερικό με ντροπή ανακάλυψα ότι σε σχέση με Άγγλους,Γερμανούς και Γάλλους συμφοιτητές μου, ήμουν τελείως αδαής σε ότι αφορούσε την αρχαία φιλοσοφία και αυτό γιατί οι δικοί μας τα θεωρούν πεθαμένα, ενώ οι ξένοι τα διδάσκονται υποχρεωτικά  όπως στην Ολλανδία και Πορτογαλία . 
Όταν κατηγορήθηκε ο Ερατοσθένης γιατί πήγαινε με τους κακούς και πονηρούς ανθρώπους αποκρίθηκε: «και ιατροί μετά των νοσούντων» πού είναι η νεκρά γλώσσα; ότι λέμε σήμερα τα έλεγε και ο Ερατοσθένης(276-194πχ)  δεν ξέρουμε την νόσο; Τον νοσοκόμο ,την νοσηλεία, τα νοσήλια; 
Δημήτρης Βόγγολης  6/10/2015

 

Απονομή ξιφών στους Ανθυπολοχαγούς ΣΣΕ στον Μαραθώνα,

Προς : τον Νέο Δήμαρχο                    Σαρωνίδα 21/06/2014
Μαραθώνος κ. Ψινάκη             
 Κε Δήμαρχε
Για την εκλογική σας νίκη σας συγχαίρω και σας εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο σας.
Επειδή η ηλικία μου προχωρεί και επειδή επί χρόνια προσπαθώ να πείσω συναδέλφους ώστε η απονομή των ξιφών στους εξερχόμενους από την ΣΣΕ Ανθυπολοχαγούς να γίνεται στον Τύμβο του Μαραθώνα,
 Θεωρώ   την στιγμή κατάλληλη , όχι να παρακαλέσετε το ΓΕΣ αλλά να Το απαιτήσετε γιατί έπρεπε η ενδοξότερη των αιώνων  μάχη του Μαραθώνα, να τιμάται κάθε χρόνο.
Αποτελεί χρέος του έθνους να τιμήσει  τους αθανάτους νεκρούς στον τόπο όπου το επιχειρησιακό σχέδιο  του Μιλτιάδη παραμένει υπόδειγμα στρατηγικής επί αιώνες. Την υμνούν οι ξένοι και εμείς μένουμε άπραγοι, ενώ θα έχει παράλληλα και πολιτιστικά οφέλη ο τόπος.
Οι νέοι Αξιωματικοί θα αισθανθούν  τους μακρινούς προγόνους να τους καλούν μαζί  και  το λαό μας, σ’ ένα Όραμα, μιά Πίστη, την σκυτάλη να αρπάξουν, απ’ τα χρόνια τα παλιά, σ’ ένα ατέλειωτο Αγώνα, σε μιά άμιλλα της Νίκης, που χαράξαν οι προγόνοι, κι’ άφησαν κληρονομιά.
Δημήτρης Βόγγολης
 τηλ.6944357378
Macintosh HD:Users:imac:Desktop:LOGO-covers:FB.jpg

                                                                    Ηλίας Ψινάκης

                                                                                               

                                                                                                Mαραθώνας, 26 Ιουνίου 2014

Αξιότιμε Στρατηγέ,
 Σας ευχαριστώ θερμά για τις εγκάρδιες ευχές σας.  Θα ήθελα να σας ενημερώσω, σχετικά με το αίτημά σας, ότι θα συμπεριληφθεί οπωσδήποτε στην λίστα των θεμάτων που θα συζητηθούν στην επερχόμενη συνάντησή μου,  με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Κο Δημήτρη Αβραμόπουλο.

            Σας ευχαριστώ για την επισήμανση και θα φροντίσω να ενημερωθείτε από το γραφείο μου, σχετικά για την έκβαση του ζητήματος.





Με εκτίμηση,




            Ηλίας Ψινάκης

Πυρασφάλεια στη ΣΑΡΩΝΙΔΑ

http://paraktios.gr/…/%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83…/ Dimitris Voggolis κ

Maria Georgaka
http://paraktios.gr/…/%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83…/ Dimitris Voggolis κ.Βόγγολη υποκλίνομαι στο συγκινητικό ενδιαφέρον που δείχνετε στον τόπο που ζούμε..μακάρι εμείς οι νέοι να είχαμε το μισό ενδιαφέρον και την μισή ζωτικότητα και αγάπη για τον τόπο μας και όχι μόνο και να προσφέραμε την εθελοντική μας εργασία πριν να είναι αργά..Καλώ και εγώ με την σειρά μου τους νέους να χαρίσουν απο 1 ώρα την ήμερα για να μπορέσουν να βγουν οι βάρδιες..ένας καφές είναι μια ώρα...δεν είναι κατι σπουδαίο παιδιά...όταν προσφέρεις αισθάνεσαι υπέροχα..έχω δηλώσει ήδη συμμετοχή παρά το υπερβολικά δύσκολο πρόγραμμα που εχω καθημερινά...εγώ θα κόψω 2 ώρες απο τον ύπνο μου...δεν έχω απο που αλλού να αντλήσω χρόνο..ΕΣΕΙΣ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ?...ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΟΥ ΜΗΝΥΜΑ,ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ...ΤΙ ΛΕΤΕ?


Συνέχεια :Μιλάμε και σήμερα Αρχαία Ελληνικά! Του Δημ.Βόγγολη


US OPEN: Πέφτει η αυλαία το Σ/Κ

10 Σεπτεμβρίου 2016

US OPEN: Πέφτει η αυλαία το Σ/Κ

10 Σεπτεμβρίου 2016

Μιλάμε και σήμερα Αρχαία Ελληνικά!

ΑρθρογραφίαΓνώμες
16 Ιουνίου 2014
OLYMPUS DIGITAL CAMERAΤα τελευταία χρόνια η γλώσσα αντιμετωπίζει καινούργιο εχθρό και φοβάμαι ότι θα έχει τη μοίρα των καταστραμένων κάστρων που έπεσαν γιατί τα πρόδωσαν από μέσα.Ο λόγος για το έγκλημα που συντελείται στο εκπαιδευτικό σύστημα και την  απαράδεκτη αλλοίωση που υφίσταται η γλώσσα με τα greeklish.
Έχω την εντύπωση ότι με το να μην κεντρίζουμε το ενδιαφέρον των νέων στη χρήση της Ελληνικής Γλώσσας με ιστορικά γεγονότα χωρίς περιγραφές δεν θα εγκαταλείψουν τα Greeklish τα οποία οδηγούν στον αφανισμό της ελληνικής γλώσσας.
Τη γλώσσα μας διέπουν 5 Αρετές 1ον . ο Ελληνισμός, να χρησιμοποιούμε δικές μας λέξεις, 2ον η σαφήνεια, 3ον η συντομία, να λέμε αυτό που πρέπει, όχι λιγότερο , ούτε περισσότερο, 4ον ,η κυριολεξία να λέμε αυτό που θέλουμε και όχι μεταφορικά , 5ον το πρέπον ή κατασκευή ,ο λόγος να έχει συντακτική μορφή και τεχνική.
Πάντα προτρέπω τους αθλητές στον χώρο μου να γράφουν Ελληνικά και ας κάνουν λάθη κανείς δεν γνωρίζει την Ελληνική γλώσσα.
Θα ξεκινήσω με ένα λογοπαίγνιο που αναδεικνύει τη σοφία των προγόνων μας .
Κάποτε ο Διογένης επισκέφθηκε τον οφθαλμίατρο Διδύμωνα. Ο Διδύμων, οφθαλμίατρος της εποχής εξετάζει το μάτι μιάς κοπέλας.
Ο Διογένης τον βλέπει. Ξέρει ο Διογένης ότι ο Διδύμων είναι τύπος ερωτύλος, κοινώς γυναικάς. Και του λέει «Πρόσεξε Διδύμωνα, μήπως εξετάζοντας τον οφθαλμό, πειράξεις την κόρην». Η κόρη πήγαινε και στην κόρη του οφθαλμού και στην κοπέλα, διπλή έννοια και όχι παρεξηγήσιμη.
Όταν κρατικοί παράγοντες και ακαδημαϊκοί κάνουν επίθεση κατά της ελληνικής γλώσσας και υποστηρίζουν την κατάργηση των αρχαίων ελληνικών χωρίς να λένε τίποτε για τα παντελώς άχρηστα Λατινικά, διαπράττουν μεγάλο έγκλημα.
Υπάρχει μία έκδηλη προσπάθεια να υποβαθμισθεί το ηθικό του Ελληνισμού, να αφανισθεί η γλώσσα η ιστορία, να αποκοπεί από τις ρίζες, γιατί δένδρο χωρίς ρίζες και χωρίς παρελθόν δεν έχει ούτε μέλλον. . Τη διάθεση υποβαθμίσεως της γλώσσας τη βλέπουμε παντού στη θρησκεία, στα ΜΜΕ στην παιδεία στην Ιστορία και αλλού.
Σήμερα η αρχαία γλώσσα καλύπτει το 100% της λεγομένης νέας ελληνικής γλώσσης ,πράγματα τα οποία μας ηχούν παράξενα και τα οποία θα αποδείξουμε παρακάτω .
Για να μάθει κανείς αρχαία ελληνικά, εκτός του ότι είναι θέμα εθνικής ευαισθησίας έχει και την ωραιότητα ότι επικοινωνεί με μία πλούσια γλώσσα που δεν υπάρχει όμοιά της στον κόσμο.
Αν εξετάσουμε την Αγγλική γλώσσα η οποία έχει 80.000 λέξεις από αυτές οι 45.000 είναι ελληνικές, τα Γαλλικά έχουν γύρο στις 170.000 λέξεις, 200.000 τα Γερμανικά με την πολυσύνθεση η αρχαία ελληνική γλώσσα έχει 6.000.000 λέξεις.
Η μεγάλη γλωσσολόγος Mcdonalds η οποία έβαλε τον θησαυρό της Ελληνικής γλώσσας σε έναν ηλεκτρονικό δίσκο στον υπολογιστή και τον ονόμασε Ίμυκο τον προσέφερε στο ελληνικό κράτος, περιέλαβε μέσα 72.000.000 λήμματα από τα οποία τα 6.000.000 είναι λέξεις της ελληνικής γλώσσης.
Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι Ελληνικοί λεκτικοί τύποι θα φθάσουν στα 90 εκατομ.οι επιστήμονες πληροφορικής Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως νοηματική γλώσσα μόνο την Ελληνική, τις υπόλοιπες γλώσσες τις χαρακτήρισαν σημειολογικές. Οι λέξεις στην Ελληνική γλώσσα έχουν πρωτογένεια ,ενώ στις άλλες γλώσσες είναι συμβατικές απλώς λέγονται γιατί έτσι συμφωνήθηκε από αυτούς που την χρησιμοποιούν.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια εκδήλωση της τάσης για επιστροφή του παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.
Μιλάμε την ίδια γλώσσα από αρχαιοτάτων χρόνων . Το μυστικό δεν είναι ούτε η γραμματική ,ούτε το συντακτικό ,ούτε τα κείμενα του Ομήρου ή των άλλων αρχαίων συγγραφέων αλλά ο μηχανισμός χρήσης του τρόπου στη γλώσσα τη σημερινή να κάνουμε τις συνθέσεις.
Η σύνθεση και τα παράγωγα σήμερα στη νέα ελληνική γλώσσα γίνονται μόνο με τον Όμηρο συνεπώς ομιλούμε όλοι αρχαία Ελληνικά αλλά απλώς δεν το γνωρίζουμε. Και για να αποδείξουμε ότι έτσι είναι καταφεύγουμε στη σύνθεση και τα παράγωγα.
Όταν ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν στη Κόρινθο, ήθελε να γνωρίσει τον Διογένη και έστειλε ένα υπασπιστή του να βρει τον Διογένη που ήταν στο Κράθειο και να του τον παρουσιάσει.
Αφού ο υπασπιστής τον εντόπισε, του είπε: «Σε ζητεί ο Βασιλεύς Αλέξανδρος να σε δεί». Ο Διογένης απάντησε «Εγώ δεν θέλω να τον δω. Εάν θέλει αυτός ας έρθει να με δει». Και πράγματι, ο βασιλεύς Αλέξανδρος πήγε να δεί τον Διογένη.
Τον πλησιάζει ο Αλέξανδρος και του λέει «Είμαι ο Βασιλεύς Αλέξανδρος». Ο Διογένης ατάραχος απαντά «Και γώ είμαι ο Διογένης ο Κύων».Ο Μέγας Αλέξανδρος απορεί και του λέγει «Δεν με φοβάσαι;».
Ο Διογένης απαντάει «Και τί είσαι; Καλό ή κακό;». Ο Αλέξανδρος μένει σκεπτικός. Δεν μπορεί ένας βασιλεύς να πει ότι είναι κακό, και άμα είναι καλό, γιατί κάποιος να φοβάται το καλό; Αντί να απαντήσει ο Αλέξανδρος τον ερωτά εκ νέου «Τί χάρη θές να σου κάνω;» και ο Διογένης ξανά με λογοπαίγνιο απαντά «Αποσκότησόν με».
Όταν θέλουμε να απαξιώσουμε κάτι το λέμε και σήμερα σκοτίστηκα! Βγάλε με δηλαδή από το σκότος, την λήθη, και δείξε μου την αλήθεια. Με το έξυπνο λογοπαίγνιο του Διογένη, η απάντηση του μπορεί και να εννοηθεί ώς «Σταμάτα να μου κρύβεις τον ήλιο», καθώς οι κυνικοί πίστευαν πώς η ευτυχία του ανθρώπου βρίσκετε στη λιτότητα, στη ζεστασιά του ήλιου και δεν ζητεί τίποτα από τα υλικά πλούτη.
Μόλις το άκουσε αυτό ο Αλέξανδρος είπε το περίφημο: «Εάν δεν ήμουν Αλέξανδρος, θα ήθελα να ήμουν Διογένης».
Από τον Όμηρο λέμε το βουνό όρος στη σύνθεση λέμε ορειβασία και όχι βουνοβασία. ίππος το Άλογο στη σύνθεση λέμε Ιππασία και όχι αλογοβασία. Λώπο λέμε το ρούχο, το λέμε και σήμερα αλλά δεν το ξέρουμε στη σύνθεση λέμε λωποδύτης αυτός που διεισδύει στο ρούχο.
Αλέξω είναι το ρήμα εμποδίζω ,το λέμε και σήμερα αλλά δεν το γνωρίζουμε ,στη σύνθεση λέμε αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο αλεξίπτωτο. Επίσης το βαθύ νερό λέγεται βρύχιο ,λέμε υποβρύχιο . Αυδή στον Όμηρο λέμε την φωνή στη σύνθεση λέμε απηύδησα ,έμεινα άναυδος .
Λέμε πόρτα και όχι θύρα ,αλλά στη σύνθεση χάνεται η πόρτα και λέμε παράθυρο με τα παράγωγα θυρωρός, θυροκόλληση δεν λέμε πορτοκόλληση , ούτε παράπορτο.
Το ίδιο συμβαίνει και με το καράβι η ναυς στη σύνθεση χάνεται το καράβι και λέμε Ναυτικό ναυάγιο, ναυτιλία.
Άλλο παράδειγμα όταν ζητήσουμε ένα ποτήρι ύδατος αντί νερού,θα μας κοιτάξουν παράξενα στη σύνθεση όμως λέμε εταιρία υδάτων ,ενυδρείο, υδατάνθρακες , υδραυλικός. Στον Όμηρο και την καθαρεύουσα λέμε το αυγό ωόν, όποιος θα ζητήσει από τον μπακάλη ένα ωόν θα τον κοιτάξουν παράξενα ,ποιο παράξενα όμως στη σύνθεση θα κοιτάξει ένας γυναικολόγος όταν μια γυναίκα του πει, γιατρέ αισθάνθηκα κάτι πόνους στις αυγοθήκες μου, θα πει ωοθήκες.
Και πώς θα λέγαμε το σπερματοζωάριο ! την επώαση θα τη λέγαμε επαύγοση;
Το μάτι ,οφθαλμός στη σύνθεση δε λέμε ματογιατρό αλλά οφθαλμίατρο, εποφθαλμιώ .εξόφθαλμος ,οφθαλμαπάτη.
Λα είναι η πέτρα στη σύνθεση λέμε λατομείο, λαξεύω.
Θανά είναι επίρρημα Ομηρικό και σημαίνει ξανά ( πολλές φορές) στη σύνθεση λέμε αυτός είναι τακτικός θαμώνας του καφενείου.
Μπορούμε κατ αυτόν τον τρόπο να πάρουμε όλες τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις και να τις μεταφέρουμε στην νέα Ελληνική με τη σύνθεση και να διαπιστώσουμε ότι αυτά τα οποία λέμε με σύνθεση είναι παράγωγα στα νέα Ελληνικά προερχόμενα από τα αρχαία Ελληνικά.
Ζητάμε ένα μπουκάλι νερό στη σύνθεση χάνεται το μπουκάλι και θα πούμε εμφιαλωμένο νερό και πώς θα λέγαμε την εμφιάλωση αν δεν χρησιμοποιούσαμε τα αρχαία Ελληνικά; χωρίς τη σύνθεση οδηγούμαστε σε λεκτικό αδιέξοδο, δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε. Άλλο παράδειγμα κόμω με ένα μ σημαίνει φροντίζω στη σύνθεση λέμε τραπεζοκόμος, νοσοκόμος, ανθοκόμος αυτός που φροντίζει τα άνθη, ιπποκόμος αυτός που φροντίζει τα άλογα.
Ενώ το κόμμω με 2μ σημαίνει στολίζω εξ ου και το κομμωτήριο στόλισμα της κεφαλής. Όταν έχουμε τέτοιον πλούτο γιατί να χρησιμοποιούμε GREEKLISH.
Άρα μέσα στην νέα Ελληνική γλώσσα υπάρχει και η αρχαία η οποία αποτελεί τον σκελετό της βάσης όπου στηρίζεται η νέα Ελληνική γλώσσα η λεγόμενη Δημοτική .
Δημήτρης Βόγγολης (vogdim@gmail.com) 15/06/2014
Πηγή: http://www.iefimerida.gr/node/126384#ixzz34Wj6ZJPE ΚΠ,
Δημ. Δημόπουλος, Αννα Δημητρίου

«Μιλάμε και σήμερα Αρχαία Ελληνικά»του Δημ.Βόγγολη

Σχόλιο του προέδρου του ΟΔΕΓ στο άρθρο «Μιλάμε και σήμερα Αρχαία Ελληνικά» 

ΓνώμεςΣχόλια
19 Ιουνίου 2014
ARXAIO ELLHNIKO KEIMENOΔιάβασα το κείμενό σας για τη γλώσσα. Συγχαρητήρια, είστε ωραίος. Πραγματικά χρειάζεται αγώνας, καθένας στο πόστο του.
Σηφακάκης Βασίλειος
Πρόεδρος Οργανισμού για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας.
Έχει αποδειχθεί από επιστημονικές διεργασίες ότι η Ελληνική γλώσσα αυξάνει τις διανοητικές ικανότητες και αρετές ,ο Κικέρων είπε ότι αν οι θεοί μιλούσαν, θα μιλούσαν Ελληνικά. Αυτή τη γλώσσα που έχουν θαυμάσει όλοι οι λαοί ερχόμαστε εμείς οι νεοέλληνες και την καταργούμε δια νόμου , καταργούμε την καθαρεύουσα και υιοθετούμε την δημοτική.
Όμως η δημοτική δεν αναπληρώνει την καθαρεύουσα και γι αυτό ο νόμος άφησε παράθυρο προσφυγής στην καθαρεύουσα. Η κατάργηση ορισμένων πτώσεων αλλά και η τσαλακωποίηση των τριτοκλίτων ονομάτων ,ο γονεύς να γίνει γονιός αλλά στον πληθυντικό να προσφεύγουμε στο τριτόκλιτο γονείς γιατί δεν μπορούμε να πούμε γονιοί ή ο κουρεύς ,κουρέας ,κουριοί αλλά κουρείς.
Μια εξέλιξη γλώσσας δεν επιβάλλεται δια νόμου κάνοντάς τη πιο φτωχή, αλλά εμπλουτίζοντάς τη. Και ενώ σήμερα 2.500 περίπου ξένα πανεπιστήμια διδάσκουν Αρχαία Ελληνικά εμείς τα καταργούμε. Θα μπορούσε το κράτος όλους αυτούς τους αξιόλογους ξένους καθηγητές οι οποίοι ομιλούν αρχαία Ελληνικά, να τους χρησιμοποιήσει ως κήρυκες επιβραβεύοντάς τους ηθικά με τρόπους αντάξιους των μακρινών προγόνων μας.
Η μεγάλη Αγγλική εφημερίδα Guardian δημοσιεύει μαθήματα αρχαίων Ελληνικών, όταν η CIA εκπαιδεύει το προσωπικό της στα αρχαία Ελληνικά, σε εμάς ούτε εφημερίδες, ούτε ραδιόφωνα μήτε οι τηλεοράσεις κάνουν καμιά κίνηση παρά αποπροσανατολίζουν το λαό με ανόητα πρωινάδηκα, ή ανθελληνικά προπαγανδιστικά έργα και ειδήσεις παραπληροφόρησης.
Αυτά τα οποία μιλάμε σήμερα τα μιλούσαν και το 11.800 πχ Αυτά τα κείμενα είναι τα Ορφικά τα οποία έχουν χρονολογηθεί με βάση την αστρολογική χρονολόγηση δηλαδή από την περιγραφή η κοσμολογία μπορεί να προσδιορίσει την χρονολογία και την ημερομηνία.
Ιδού ένα παράδειγμα που δεν διδάσκεται στα σχολεία και δεν το γνωρίζουμε.
Στην αρχαία εποχή ο δάσκαλος εχάραζε μια ευθεία γραμμή στον πίνακα και αυτή ονομάζετο ευθύνη, όποιος έγραφε πάνω από την ευθύνη ήτο α ν ε ύ θ υ ν ο ς ,όποιος έγραφε κάτω από τη ευθύνη ήτο υ π ε ύ θ υ ν ο ς.
Αν ρωτήσεις κάποιον τι είναι η ευθύνη δεν το ξέρει.
Δημήτρης Βόγγολης

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

Κάθαρση των Σχολικών βιβλίων.

Κάθαρση των Σχολικών βιβλίων. 
Για ν αλλάξει μια κοινωνία η αρχή γίνεται από την παιδεία με ριζικούς νόμους και διατάξεις, από την προσχολική ηλικία και πέρα, γιατί αν δεν αλλάξει θα συνεχίζονται τα ίδια πράγματα.
Περισσεύει στα τρισάθλια σχολικά βιβλία η εκκλησιομαχία η κατασυκοφάντηση της αμωμήτου πίστεώς μας, που «μας λευτέρωσε και βγήκαμε στην κοινωνία του κόσμου» όπως βροντοφωνάζει ο Μακρυγιάννης.
Και όλα αυτά κατά παράβαση της συνταγματικής επιταγής.
Παραθέτω παρακάτω τα επίμαχα σημεία κάθαρσης, για αντικατάσταση από σοβαρά κείμενα λογοτεχνών.
Ανθολόγιο Α΄Δημοτικού. (σελ.107) Κείμενο με τίτλο «Δώσε την αγάπη» Διαδραματίζεται ο εξής διάλογος στην τάξη: «αύριο θα κάνουμε μια γιορτούλα στην τάξη» λέει η δασκάλα. «τι γιορτή; Ποιος άγιος γιορτάζει;» ρωτούν τα παιδιά « αυτός ο άγιος δεν υπάρχει. Είναι ο άγιος της φιλίας» απαντά η δασκάλα, «μα δεν έχει όνομα» να τον πούμε φιλάγιο λέει ο Μάνος το Πολωνεζάκι και συμφωνεί και η δασκάλα. Ερώτηση: χάθηκαν οι άγιοι της εκκλησίας μας;
Γλώσσα Α΄Δημοτικού.Αφιέρωμα στο Πάσχα με δύο ποιήματα, στο πρώτο με τίτλο «Πασχαλινό» περιγράφονται «οι φούρνοι που μοσχοβολούν»και τα τραπέζια που «κοκκινίζουν από αυγά»
Το δεύτερο με τίτλο «Πασχαλινά κουλούρια(σελ.56) Πουθενά η Ανάσταση Του Χριστού, το Χριστός Ανέστη. Στην κρισιμότερη τάξη όλων των βαθμίδων! Μη θιγεί ο πολυπολιτισμός τους!...
Στη Β΄και Γ΄ θα βρούμε 4-5 σελίδες με προσκλήσεις για γενέθλια. Πουθενά στο Δημοτικό δεν ανφέρεται η ονομαστική εορτή.
Ανθολόγιο Γ΄και Δ΄ Δημοτικού(σελ.79) με τίτλο «τότε που πήγαμε βόλτα τον επιτάφιο» βόλτα αντί περιφοράς. Και στον επίλογο « όταν φθάσαμε στην εκκλησία ,οι ψάλτες σήκωσαν τον επιτάφιο ψηλά και όλοι εμείς περάσαμε από κάτω .Να όπως το περνά – περνά η μέλισσα. Διακωμώδηση της κατανυκτικότερης ακολουθία της εκκλησίας μας.
Στη σελίδα 74 ο Μουσουλμάνος Ναρντίν επισκέπτεται την εκκλησία του Χριστιανού Αλλάχ και βλέποντας τις αγιογραφίες στους τοίχους δυσφορεί με τους άσχημους γέρους με τις μακριές γενειάδες » δηλαδή με τους αγίους μας.
Στη σελ.143 σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα ένας δάσκαλος και ένας παπάς είναι τερματοφύλακες και αλληλο-υβρίζονται.
Στη Γλώσσα Δ΄ Δημοτικού σελ.52 ο Αϊ Βασίλης βγαίνει στην αυλή απλώνει τη μπουγάδα του,τις κάλτσες του τη φανέλα του και το μακρύ του σώβρακο.
Στη σελ.29 τα άγια Θεοφάνεια είναι για τα έντυπα σκύβαλα αγώνας κολύμβησης.
Στο βιβλίο «Θεατρική Αγωγή Ε΄και ΣΤ΄ τα παιδιά καλούνται να υποδυθούν το δαιμόνιο.
Στη Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού σελ.90 θα βρεις την παναίρεση του Οικουμενισμού, όπου ο Χριστιανισμός εξισώνεται με τις θρησκείες του κόσμουκαι υποτιμάται σαφώς το Πρόσωπο του Χριστού.
Στο Ανθολόγιο ΣΤ΄ Δημοτικού σελ.166 συγκρίνονται τα μάτια του Χριστού με μιας γάτας.
Η τύχη του γένους μας κρίνεται στα Σχολεία και στις Αίθουσες διδασκαλίας.( Αν επικρατήσει η Ελληνοκτόνος Παιδαγωγία και εκλείψει δια παντός η Ελληνορθόδοξη Παιδεία, η ροδόχρους ελπίδα του έθνους «Καποδίστριας», τότε ας θυροκολλήσουμε το αγγελτήριο θανάτου --πλησιάζει η ιστορική ευθανασία) ….
Η καταπολέμηση της πίστης (Από πολλά χρόνια και σήμερα τα παιδιά να καταντήσουν εύκολη λεία κάθε νοητού ή φανερού θηρίου, στο τετράδιο εργασιών Α΄ Γυμνασίου σελ.76 « Μ. Παρασκευή στην εκκλησία» του Καζαντζάκη διαβάζουμε « μια φορά τον έλεγαν Άδωνη, τώρα Χριστό» Στα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου « σελ. 222 μια γάτα εισέρχεται στο Ιερό βήμα και αφήνει τις ακαθαρσίες της στην Αγία Πρόθεση» Από τέτοια κείμενα , αλήθεια τι θα διδαχθούν οι μαθητές
Στα κείμενα Ελληνικής Λογοτεχνίας της Β’ Γυμνασίου οι μαθητές μετά τον «φιλάγιο» του Δημοτικού γνωρίζουν και έναν άλλο άγιο που ονομάζεται Άϊ Λαός (σελ.62) του Ι Ρίτσου.Στο ίδιο βιβλίο συναντούμε τον Καζαντζάκη που «την ώρα που χτυπούσαν οι καμπάνες και οι χριστιανοί πήγαιναν στον Άϊ Μηνά» αυτός, « κίνησε για άλλο προσκύνημα, να χαιρετήσει την Άγια Κρήτη»σελ.113.
Στη γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου ο Σημίτης που δυσφορεί για την « διαστρεβλωμένη και γι αυτό χωρίς απήχηση ελληνική και χριστιανική παράδοση» της Πατρίδας μας « ο Ανθέλληνας ο αχυράνθρωπος της Νέας Τάξης Ν. Δήμου επαίρεται ότι ανήκει σε ΜΚΟ και κατηγορεί την πατρίδα μας για καταπίεση των μαρτύρων του Ιαχωβά, των Σλαβόφωνων και Μουσουλμάνων»σελ.116.και σε σύγγραμμά του να ισοπεδώνει τον νεοέλληνα με το βιβλίο του «Ευτυχία ή Δυστυχία να είσαι έλληνας»
Στη σελ.73 του ιδίου βιβλίου συναντούμε το μέγα πνευματικό ανάστημα του Κ. Λεφάκη γνωστού αστρομπουρδολόγου να συμβουλεύει τους μαθητές να προβούν σε ερωτικές σχέσεις, διότι ο Άρης και η Αφροδίτη τις ευνοεί.(χάθηκε πχ. ο Κόντογλου, ο Κάλβος ή Παλαμάς κ. άλλοι;
Ας μην απορούμε για τα ξινά μήλα οι μηλιές είναι σάπιες.
Και τελειώνω με το συμπέρασμα ότι «Η τύχη του γένους κρίνεται στις Σχολικές Τάξεις»
Δημήτρης Βόγγολης
6944357378
Πηγή: «ΤΑ ΑΘΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ¨»