Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Αγαπητοί μου 106 τον αριθμό καθηγητές Πανεπιστημίων απ όλο τον κόσμο, με την από 5/10/2015 επιστολή σας προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και όλους τους ιθύνοντες ,ένοιωσα ότι δεν είμαι μόνος μου στην προσπάθεια βελτιώσεως των πραγμάτων   στην πατρίδα μας.
Σας συγχαίρω γιατί αυτό είναι και το αυτονόητο  καθήκον ως Έλληνες, όμως τα απλά πράγματα όσο και αν φαίνονται  απλά  δύσκολα επέρχονται στο νου του ανθρώπου.
Διάβασα με προσοχή μεγάλη την επιστολή και παρατήρησα ότι προτείνετε να διδάσκονται τα Αγγλικά  στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ διδάσκονται.
 Στις  επιστολές μου προς το Υπουργείο Παιδείας και την Βουλή είχα συμπεριλάβει και τα παρακάτω τα οποία δεν αγγίξατε:       
  1) Δημιουργία καθηγητικών σχολών στα πανεπιστήμια. Είναι απαράδεκτο πτυχιούχοι να βαπτίζονται αμέσως με τον διορισμό τους ως ''καθηγητές''. Ο καθηγητής έχει πολύπλευρο ρόλο. Είναι απαραίτητο να γνωρίζει παιδαγωγικά, διδακτική (γενική και ειδική), εξελικτική  ψυχολογία εφήβων, εκπαιδευτική νομοθεσία κ.λ.π. και επίσης να είναι αποφασισμένος από τα 18 του χρόνια ότι θα ακολουθήσει αυτήν την πορεία. Όχι να δίνει κάποιος εξετάσεις στον ΑΣΕΠ,  35 ετών, σε μαθήματα ειδικότητας και μετά να ονομάζεται καθηγητής.
Και σαν στρατιωτικός που υπηρέτησα επί 35 χρόνια, φαντασθείτε να μην υπήρχε Σχολή Ευελπίδων και ο κάθε πτυχιούχος Παν/μίου  μέσω ΑΣΕΠ  μέσα σε μια νύχτα να ονομαζόταν Ανθυπολοχαγός  Πυροβολικού          
 2)Να αναδιαμορφωθεί ο θεσμός των απουσιών των μαθητών. Είναι απαράδεκτο π.χ. μαθητής 12 ετών , Ά γυμνασίου, να έχει το δικαίωμα όποτε θέλει να ΜΗΝ μπαίνει στην τάξη διότι ο νόμος του παρέχει το δικαίωμα να κάνει έως και   64 (!!) (δηλ. να μην υπολογίζει κανέναν..) αδικαιολόγητες απουσίες τον χρόνο. Με άλλα λόγια να μαθαίνει εμπράκτως και εξ απαλών ονύχων στην ασυδοσία, να γράφει τους πάντες στα υποδήματά του και κυρίως τους φορολογούμενους που πληρώνουν φόρους για την παιδεία.   Και  θα συμφωνείτε μαζί μου   ότι  δυστυχώς  βιώνουμε ένα σχολείο το οποίο ακολουθεί την κατάρρευση της κοινωνίας, χάσαμε ήθος, σεβασμό, ευγένεια και γενικώς αξίες που πρέπει να χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο σε κάθε φάση της ζωής του.
            3) Να μεταφερθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις το απόγευμα και όχι το πρωί. Είναι εγκληματικό εξ αιτίας των πανελλαδικών να κλείνουν γυμνάσια και λύκεια ένα μήνα ενωρίτερα,  πρακτικά τα μαθήματα τελειώνουν στις 20 Απριλίου, και όλοι οι μαθητές να βρίσκονται στους δρόμους και στα μπαράκια για περίπου 5(!!) συνεχείς μήνες αφού τα σχολεία ανοίγουν ως γνωστό στις 11 Σεπτεμβρίου....φρίκη!!
          4) Να αλλάξει το σύστημα προαγωγής στα λύκεια. Δεν είναι δυνατόν μαθητής με τελικό βαθμό 2 στα νέα Ελληνικά, 2 στα μαθηματικά , 2 στα φυσικά, 2 στην Ιστορία να προάγεται.(δηλωθέν από Λυκειάρχη)..
          5)Να γίνεται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ως γνωστόν οι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και  καθηγητές, περίπου 150.000 σύνολον, από το 1981 και μετά με μια από τις πρώτες αποφάσεις που επήρε το ΠΑΣΟΚ μόλις πρωτοανέβηκε στη εξουσία, δεν αξιολογούνται ποτέ!!

Συμφωνώ  κατά τα άλλα, όσο για τα αρχαία Ελληνικά παραθέτω παρατηρήσεις εφημερίδων με σχόλιά μου γιατί δεν μπορώ να φαντασθώ αρθρογραφήματα όπως αυτά του κ.Μαρωνίτη φιλόλογου καθηγητού αρχαιογράφου και του κ.Παπαναστασίου καθηγητού Πανεπιστημίου οι οποίοι δεν νομίζω ότι ενσυνείδητα λένε ότι τα αρχαία Ελληνικά είναι νεκρή γλώσσα, και ότι το αλφάβητο το πήραμε από τους Φοίνικες και αν αυτό συνέβαινε αφού δεν είχαν φωνήεντα, πώς θα έλεγαν οι Φοίνικες, το «οια ηω ω υιε αει ει»; μάλλον  σκοπίμως έχουν ταχθεί υπέρ ανθελληνικής εκστρατείας καταπολεμήσεως της Ελληνική γλώσσας.
Γράφει λοιπόν στην εφημερίδα ΒΗΜΑ ο κ.Μαρωνίτης «Παρακάμπτοντας αν η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι νεκρή γλώσσα ή όχι , υπενθυμίζω και υπογραμμίζω το αυτονόητο. Πρόκειται για γλώσσα αποτυπωμένη μόνο σε κείμενα που κάμποσους αιώνες τώρα δε μιλιέται και από την άποψη αυτή βρίσκεται σε αδράνεια τουλάχιστον στον καθημερινό μας λόγο, δηλαδή σα να είναι ύπνος» .
Κοντά στον κ.Μαρωνίτη έρχεται και ο  κ.Παπαναστασίου ο οποίος λέει: «Υπάρχουν μαθήματα ανάμεσά τους και τα αρχαία Ελληνικά για τα οποία δεν ξέρουμε ακόμη ούτε ως κοινωνία ούτε ως πολιτεία ούτε ως εκπαιδευτικοί γιατί διδάσκονται» Μπράβο κ.καθηγητά η κοινωνία δεν γνωρίζει οι άλλοι δεν γνωρίζουν μα και εσείς ο καθηγητής; όλες οι πρωτότυπες λέξεις που μιλάμε σήμερα υπήρχαν στην αρχαία Ελλάδα σήμερα έχουμε λιγότερες πρωτότυπες λέξεις ,τώρα έχουμε μερικές χιλιάδες τότε είχαμε εκατομμύρια . Από τότε δεν χάθηκε ούτε ο ουρανός, ούτε η θάλασσα ούτε ο Ήλιος του Απόλλωνος πώς δεν τα μιλάμε κε Μαρωνίτη; όλες τις πρωτότυπες λέξεις τις διατηρούμε σήμερα στη σύνθεση ή με τα παράγωγα.
Λέμε πχ. Δώσε  μου ένα καρβέλι ψωμί  στη σύνθεση χάνεται το ψωμί λέμε αρτοποιείο δεν λέμε το Σωματείο των αρτεργατών Σωματείο ψωμοεργατών και το αρτοποιείο ψωμαδοποιείο ή την εταιρεία Υδάτων, εταιρεία νερού, άρα υποχρεωτικά χρησιμοποιούμε  το πρωτότυπο στη σύνθεση  όπως ο άρτος, το ύδωρ, γιατί δεν θα μπορούσαμε να πούμε αλλιώς, τον υδραυλικό, τους υδατάνθρακες, το ενυδρείο ή την υδρόγειο. 
 Ο κ. Νίκος Μουζέλης καθηγητής κοινωνιολογίας λέει πολύ σωστά ότι «δεν μάθαμε αρχαία στο σχολείο διότι εδίδετο βαρύτητα στην εκμάθηση συντακτικών και γραμματικών κανόνων και λιγότερο στην αρχαία Ελληνική Γραμματεία και πολιτισμό.
Και συμπληρώνει ότι όταν άρχισα τις σπουδές μου στο εξωτερικό με ντροπή ανακάλυψα ότι σε σχέση με Άγγλους,Γερμανούς και Γάλλους συμφοιτητές μου, ήμουν τελείως αδαής σε ότι αφορούσε την αρχαία φιλοσοφία και αυτό γιατί οι δικοί μας τα θεωρούν πεθαμένα, ενώ οι ξένοι τα διδάσκονται υποχρεωτικά  όπως στην Ολλανδία και Πορτογαλία . 
Όταν κατηγορήθηκε ο Ερατοσθένης γιατί πήγαινε με τους κακούς και πονηρούς ανθρώπους αποκρίθηκε: «και ιατροί μετά των νοσούντων» πού είναι η νεκρά γλώσσα; ότι λέμε σήμερα τα έλεγε και ο Ερατοσθένης(276-194πχ)  δεν ξέρουμε την νόσο; Τον νοσοκόμο ,την νοσηλεία, τα νοσήλια; 
Δημήτρης Βόγγολης  6/10/2015

 

1 σχόλιο:

  1. Πολύ σωστές οι προτάσεις σου Δημήτρη όμως ποιων κουφών την πόρτα θα χτυπήσουν; Είναι δυνατόν ένα σάπιο κρέας να ενδιαφέρεται για την εξέλιξη της Παιδείας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή