Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Παγκόσμιος Θαυμασμός της Συμπαντικής μας Γλώσσας

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΝ ΝΑ ΔΙΔΑΧΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟ.
 ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥΧαρείτε τη συνέχεια της γλώσσας μας.  
Ο παγκόσμιος θαυμασμός για την αρχαία ελληνική γλώσσα Στο έργο «Σύντοµη ιστορία της Ελληνικής Γλώσσης» του διάσηµου γλωσσολόγου Α. Meillet, υποστηρίζεται µε σθένος η ανωτερότητα της Ελληνικής έναντι των άλλων γλωσσών. Ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας Ζακ Λακαρριέρ είχε δηλώσει: «Στην Ελληνική υπάρχει ένας ίλιγγος λέξεων, διότι µόνο αυτή εξερεύνησε, κατ
έγραψε και ανέλυσε τις ενδότατες διαδικασίες της οµιλίας και της γλώσσης, όσο καµία άλλη γλώσσα.» Ο μεγάλος Γάλλος διαφωτιστής Βολτέρος είχε πει «Είθε η Ελληνική γλώσσα να γίνει κοινή όλων των λαών.» Ο Γάλλος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης Κάρολος Φωριέλ είπε: «Η Ελληνική έχει ομοιογένεια σαν την Γερμανική, είναι όμως πιο πλούσια από αυτήν. Έχει την σαφήνεια της Γαλλικής, έχει όμως μεγαλύτερη ακριβολογία. Είναι πιο ευλύγιστη από την Ιταλική και πολύ πιο αρμονική από την Ισπανική. Έχει δηλαδή ότι χρειάζεται για να θεωρηθεί η ωραιότερη γλώσσα της Ευρώπης.» Η Μαριάννα Μακ Ντόναλντ, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας και επικεφαλής του TLG δήλωσε «Η γνώση της Ελληνικής είναι απαραίτητο θεμέλιο υψηλής πολιτιστικής καλλιέργειας.» Theodore F. Brunner (Ιδρυτής του TLG και διευθυντής του µέχρι το 1997) «Σε όποιον απορεί γιατί ξοδεύτηκαν τόσα εκατοµµύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής, απαντούµε: Μα πρόκειται για την γλώσσα των προγόνων µας και η επαφή µε αυτούς θα ßελτιώσει τον πολιτισµό µας.» Η Αμερικανίδα συγγραφέας Έλεν Κέλλερ είχε πει «Αν το βιολί είναι το τελειότερο μουσικό όργανο, τότε η Ελληνική γλώσσα είναι το βιολί του ανθρώπινου στοχασμού.» Johannes Goethe (Ο μεγαλύτερος ποιητής της Γερμανίας, 1749-1832) «Άκουσα στον Άγιο Πέτρο της Ρώµης το Ευαγγέλιο σε όλες τις γλώσσες. Η Ελληνική αντήχησε άστρο λαµπερό µέσα στη νύχτα.» Διάλογος του Γκαίτε µε τους µαθητές του: -Δάσκαλε τι να διαßάσουµε για να γίνουµε σοφοί όπως εσύ; -Τους Έλληνες κλασικούς. -Και όταν τελειώσουµε τους Έλληνες κλασικούς τι να διαßάσουµε; -Πάλι τους Έλληνες κλασικούς. Μάρκος Τύλλιος Κικέρων (Ο επιφανέστερος άνδρας της αρχαίας Ρώµης, 106-43 π.Χ.) «Εάν οι θεοί µιλούν, τότε σίγουρα χρησιµοποιούν τη γλώσσα των Ελλήνων.» Χάµφρι Κίτο (Άγγλος καθηγητής στο πανεπιστήµιο του Μπρίστολ, 1968) «Είναι στη φύση της Ελληνικής γλώσσας να είναι καθαρή, ακριßής και περίπλοκη. Η ασάφεια και η έλλειψη άµεσης ενοράσεως που χαρακτηρίζει µερικές φορές τα Αγγλικά και τα Γερµανικά, είναι εντελώς ξένες προς την Ελληνική γλώσσα.» Ιρίνα Κοßάλεßα (Σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήµιο Λοµονόσοφ, 1995) «Η Ελληνική γλώσσα είναι όµορφη σαν τον ουρανό µε τα άστρα.» R. H. Robins (Σύγχρονος Άγγλος γλωσσολόγος, καθηγητής στο πανεπιστήµιου του Λονδίνου) «Φυσικά δεν είναι µόνο στη γλωσσολογία όπου οι Έλληνες υπήρξαν πρωτοπόροι για την Ευρώπη. Στο σύνολό της η πνευµατική ζωή της Ευρώπης ανάγεται στο έργο των Ελλήνων στοχαστών. Ακόµα και σήµερα επιστρέφουµε αδιάκοπα στην Ελληνική κληρονοµιά για να ßρούµε ερεθίσµατα και ενθάρρυνση.» Φρειδερίκος Σαγκρέδο (Βάσκος καθηγητής γλωσσολογίας – Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδηµίας της Βασκονίας) «Η Ελληνική γλώσσα είναι η καλύτερη κληρονοµιά που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος για την ανέλιξη του εγκεφάλου του. Απέναντι στην Ελληνική όλες, και επιµένω όλες οι γλώσσες είναι ανεπαρκείς.» «Η αρχαία Ελληνική γλώσσα πρέπει να γίνει η δεύτερη γλώσσα όλων των Ευρωπαίων, ειδικά των καλλιεργηµένων ατόµων.» «Η Ελληνική γλώσσα είναι από ουσία θεϊκή.» Ερρίκος Σλίµαν (Διάσηµος ερασιτέχνης αρχαιολόγος, 1822-1890) «Επιθυµούσα πάντα µε πάθος να µάθω Ελληνικά. Δεν το είχα κάνει γιατί φοßόµουν πως η ßαθειά γοητεία αυτής της υπέροχης γλώσσας θα µε απορροφούσε τόσο πολύ που θα µε αποµάκρυνε από τις άλλες µου δραστηριότητες.» (Ο Σλίµαν µίλαγε άψογα 18 γλώσσες. Για 2 χρόνια δεν έκανε τίποτα άλλο από το να µελετάει τα 2 έπη του Οµήρου). George Bernard Shaw (Μεγάλος Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, 1856-1950) «Αν στη ßιßλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε µένετε σε ένα σπίτι δίχως φως.» Τζέιµς Τζόις (Διάσηµος Ιρλανδός συγγραφέας, 1882-1941) «Σχεδόν φοßάµαι να αγγίξω την Οδύσσεια, τόσο καταπιεστικά αφόρητη είναι η οµορφιά.» Ίµπν Χαλντούν (Ο µεγαλύτερος Άραßας ιστορικός) «Που είναι η γραµµατεία των Ασσυρίων, των Χαλδαίων, των Αιγυπτίων; Όλη η ανθρωπότητα έχει κληρονοµήσει την γραµµατεία των Ελλήνων µόνον.» Will Durant (Αµερικανός ιστορικός και φιλόσοφος, καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Columbia) «Το αλφάßητον µας προήλθε εξ Ελλάδος δια της Κύµης και της Ρώµης. Η Γλώσσα µας ßρίθει Ελληνικών λέξεων. Η επιστήµη µας σφυρηλάτησε µίαν διεθνή γλώσσα διά των Ελληνικών όρων. Η γραµµατική µας και η ρητορική µας, ακόµα και η στίξης και η διαίρεσης εις παραγράφους… είναι Ελληνικές εφευρέσεις. Τα λογοτεχνικά µας είδη είναι Ελληνικά – το λυρικόν, η ωδή, το ειδύλλιον, το µυθιστόρηµα, η πραγµατεία, η προσφώνησις, η ßιογραφία, η ιστορία και προ πάντων το όραµα. Και όλες σχεδόν αυτές οι λέξεις είναι Ελληνικές.» Ζακλίν Ντε Ροµιγί (Σύγχρονη Γαλλίδα Ακαδηµαϊκός και συγγραφεύς) «Η αρχαία Ελλάδα µας προσφέρει µια γλώσσα, για την οποία θα πω ότι είναι οικουµενική.» «Όλος ο κόσµος πρέπει να µάθει Ελληνικά, επειδή η Ελληνική γλώσσα µας ßοηθάει πρώτα από όλα να καταλάßουµε την δική µας γλώσσα.» Μπρούνο Σνελ (Διαπρεπής καθηγητής του Πανεπιστηµίου του Αµßούργου) «Η Ελληνική γλώσσα είναι το παρελθόν των Ευρωπαίων.» Φραγκίσκος Λιγκόρα (Σύγχρονος Ιταλός καθηγητής Πανεπιστηµίου και Πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδηµίας προς διάδοσιν του πολιτισµού) «Έλληνες να είστε περήφανοι που µιλάτε την Ελληνική γλώσσα ζωντανή και µητέρα όλων των άλλων γλωσσών. Μην την παραµελείτε, αφού αυτή είναι ένα από τα λίγα αγαθά που µας έχουν αποµείνει και ταυτόχρονα το διαßατήριό σας για τον παγκόσµιο πολιτισµό.» Ο. Βαντρούσκα (Καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήµιο της Βιέννης) «Για έναν Ιάπωνα ή Τούρκο, όλες οι Ευρωπαϊκές γλώσσες δεν φαίνονται ως ξεχωριστές, αλλά ως διάλεκτοι µιας και της αυτής γλώσσας, της Ελληνικής.» Peter Jones (Διδάκτωρ – καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης ο οποίος συνέταξε µαθήµατα αρχαίων Ελληνικών προς το αναγνωστικό κοινό, για δηµοσίευση στην εφηµερίδα «Daily Telegraph») «Οι Έλληνες της Αθήνας του 5ου και του 4ου αιώνος είχαν φθάσει την γλώσσα σε τέτοιο σηµείο, ώστε µε αυτήν να εξερευνούν ιδέες όπως η δηµοκρατία και οι απαρχές του σύµπαντος, έννοιες όπως το θείο και το δίκαιο. Είναι µιά θαυµάσια και εξαιρετική γλώσσα.» Ντε Γρόοτ (Ολλανδός καθηγητής Οµηρικών κειµένων στο πανεπιστήµιο του Μοντρεάλ) «Η Ελληνική γλώσσα έχει συνέχεια και σε µαθαίνει να είσαι αδέσποτος και να έχεις µιά δόξα, δηλαδή µιά γνώµη. Στην γλώσσα αυτή δεν υπάρχει ορθοδοξία. Έτσι ακόµη και αν το εκπαιδευτικό σύστηµα θέλει ανθρώπους νοµοταγείς – σε ένα καλούπι – το πνεύµα των αρχαίων κειµένων και η γλώσσα σε µαθαίνουν να είσαι αφεντικό.» Gilbert Murray (Καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης) «Η Ελληνική είναι η τελειότερη γλώσσα. Συχνά διαπιστώνει κανείς ότι µιά σκέψη µπορεί να διατυπωθεί µε άνεση και χάρη στην Ελληνική, ενώ γίνεται δύσκολη και ßαρειά στην Λατινική, Αγγλική, Γαλλική ή Γερµανική. Είναι η τελειότερη γλώσσα, επειδή εκφράζει τις σκέψεις τελειοτέρων ανθρώπων.» Max Von Laye (Βραßείον Νόµπελ Φυσικής) «Οφείλω χάριτας στην θεία πρόνοια, διότι ευδόκησε να διδαχθώ τα αρχαία Ελληνικά, που µε ßοήθησαν να διεισδύσω ßαθύτερα στο νόηµα των θετικών επιστηµών.» E, Norden (Μεγάλος Γερµανός φιλόλογος) «Εκτός από την Κινεζική και την Ιαπωνική, όλες οι άλλες γλώσσες διαµορφώθηκαν κάτω από την επίδραση της Ελληνικής, από την οποία πήραν, εκτός από πλήθος λέξεων, τους κανόνες και την γραµµατική.» Martin Heidegger (Γερµανός φιλόσοφος, απο τους κυριότερους εκπροσώπους του υπαρξισµού του 20ου αιώνος) «Η αρχαία Ελληνική γλώσσα ανήκει στα πρότυπα, µέσα από τα οποία προßάλλουν οι πνευµατικές δυνάµεις της δηµιουργικής µεγαλοφυΐας, διότι αναφορικά προς τις δυνατότητες που παρέχει στην σκέψη, είναι η πιό ισχυρή και συνάµα η πιό πνευµατώδης από όλες τις γλώσσες του κόσµου.» David Crystal (Γνωστός Άγγλος καθηγητής, συγγραφεύς της εγκυκλοπαίδειας του Cambridge για την Αγγλική) «Είναι εκπληκτικό να ßλέπεις πόσο στηριζόµαστε ακόµη στην Ελληνική, για να µιλήσουµε για οντότητες και γεγονότα που ßρίσκονται στην καρδιά της σύγχρονης ζωής.» Μάικλ Βέντρις (Ο άνθρωπος που αποκρυπτογράφησε την Γραµµική γραφή Β’) «Η αρχαία Ελληνική Γλώσσα ήταν και είναι ανωτέρα όλων των παλαιοτέρων και νεοτέρων γλωσσών.» R.H. Robins (Γλωσσολόγος και συγγραφεύς) «Ο Ελληνικός θρίαµßος στον πνευµατικό πολιτισµό είναι ότι έδωσε τόσα πολλά σε τόσους πολλούς τοµείς [...]. Τα επιτεύγµατά τους στον τοµέα της γλωσσολογίας όπου ήταν εξαιρετικά δυνατοί, δηλαδή στην θεωρία της γραµµατικής και στην γραµµατική περιγραφή της γλώσσας, είναι τόσο ισχυρά, ώστε να αξίζει να µελετηθούν και να αντέχουν στην κριτική. Επίσης είναι τέτοια που να εµπνέουν την ευγνωµοσύνη και τον θαυµασµό µας.» Luis José Navarro (Αντιπρόεδρος στο εκπαιδευτικό πρόγραµµα «Ευρωκλάσσικα» της Ε.Ε.) «Η Ελληνική γλώσσα για µένα είναι σαν κοσµογονία. Δεν είναι απλώς µιά γλώσσα…» Juan Jose Puhana Arza (Βάσκος Ελληνιστής και πολιτικός) «Οφείλουµε να διακηρύξουµε ότι δεν έχει υπάρξει στον κόσµο µία γλώσσα η οποία να δύναται να συγκριθεί µε την κλασσική Ελληνική.» Ζακ Λανγκ (Γάλλος Υπουργός Παιδείας) «Η Ελληνική γλώσσα είναι µία γλώσσα η οποία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά, όλες τις προϋποθέσεις µιας γλώσσης διεθνούς… εγγίζει αυτές τις ίδιες τις απαρχές του πολιτισµού… η οποία όχι µόνον δεν υπήρξε ξένη προς ουδεµία από τις µεγάλες εκδηλώσεις του ανθρωπίνου πνεύµατος, στην θρησκεία, στην πολιτική, στα γράµµατα, στις τέχνες, στις επιστήµες, αλλά υπήρξε και το πρώτο εργαλείο, – προς ανίχνευση όλων αυτών – τρόπον τινά η µήτρα… Γλώσσα λογική και συγχρόνως ευφωνική, ανάµεσα σε όλες τις άλλες…» ellinikoarxeio.com

...

Εθνικός Ύμνος ένα -Ελλάδος -Κύπρου

http://www.newsbomb.com.cy/sports/story/670779/ellada-kypros-h-stigmi-tis-anakroysis-toy-koinoy-ethnikoy-ymnoy-deite-vinteo

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Αγιασμός στο ΕΓΝΥΑ(Στέγη 18 και άνω)


dsc05092

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΓΝΥΑ. VIDEO

Με την παρουσία των οικοτρόφων, του προσωπικού και λιγοστών φίλων του Ιδρύματος, έγινε ο Αγιασμός στο ΕΓΝΥΑ Λαγονησίου σήμερα το πρωί 20/9/16.
Τριμελής εκπροσώπηση από την «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ»της κας Τσιακάλου που είναι και αρωγός του Ιδρύματος και η παντελής απουσία φορέων και εκπροσώπων του Δήμου Σαρωνικού, ήταν τα χαρακτηριστικά του φετινού Αγιασμού, εξαιρουμένου του Προέδρου του ΝΟΣ Δημήτρη Βόγγολη που ήταν παρών.
Ευχόμαστε καλή δύναμη και υπομονή σε όλο το προσωπικό και την Διοίκηση του Ιδρύματος.
Δείτε στιγμιότυπα του Αγιασμού από τον Paraktios.gr
dsc05089
dsc05087
dsc05108
dsc05092
dsc05103
dsc05114
dsc05128

Ταξίδι στη Ευρώπη

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016

Πύλη των Φίλων : Προδομένη Εξέγερση

Πύλη των Φίλων : Προδομένη Εξέγερση: Προδομένη Εξέγερση “ Σας καλώ να αποφασίσετε κυρίαρχα και περήφανα, όπως η ιστορία των Ελλήνων προστάζει…Δεσμεύομαι προσωπικά ότι θα σ...

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Ορθοπεδικός ή Ορθοπαιδικός

 Εργαστήρι του ορθού λόγου
 “Η μουσικότητα της ελληνικής γλώσσης είναι εφάμιλλος της συμπαντικής.” Γιάννης Ξενάκης
Σήμερα θα αναφερθώ σε ένα άκομψο και απαράδεκτο των ελαχίστων Ορθοπεδικών Ιατρών και τούτο διότι οι πινακίδες θεώνται από τους περαστικούς  με (ΑΙ) δηλαδή Ορθοπαιδικός.
Ως πατριώτης  της ιδιαίτερης πατρίδας του Τζαρτζάνου που με τη γραμματική του πέρασαν  πολλές γενιές, έμαθα να γράφω τη λέξη αυτή με (Ε) καθώς όλα τα μεγάλα  αρχαία λεξικά αλλά και τα επίσημα του διαδικτύου το γράφουν με (Ε) εκτός του Μπαμπινιώτη ο οποίος αναφέρει Γάλλο νονό λέγοντας: «Η ορθή γραφή είναι (με αι) όπως προκύπτει από την ετυμολογική της ιστορία, πλάστηκε το 1741 στη Γαλλική από Ελληνικά στοιχεία ορθός και παιδικός.
Η εσφαλμένη γραφή (με ε)οφείλεται σε συσχετισμό με την αρχαία πέδη, δεσμά κλπ » και άλλες σαχλαμάρες. Ο θεμελιωτής του Έλληνος Λόγου καθηγητής κ.Σημαιοφόρος κ.Σημαιοφόρος σημειώνει ότι:
Η λέξη γράφεται με  Ε  δηλαδή εκφράζει  την πέδη  που έχει σχέση με το φρένο  όχι για να ακινητοποιήσει κατ ανάγκη ένα όχημα ή άλλο αντικείμενο αλλά να ελέγξει την ταχύτητα.  Σημαίνει και το πόδι  λέμε τροχοπέδη δηλαδή πέδη σημαίνει  βάδιση (πέδιλα)και τον τρόπο βαδίσεως , επομένως ο ορθοπεδικός σαν επίθετο γράφεται με Ε  γιατί είναι αυτός ο επιστήμων που περιποιείται  και αξιώνει τον ασθενή για φυσιολογική κίνηση , ενώ με ΑΙ δηλώνει ότι περιποιείται παιδί κάτι που σαν τίτλος είναι αδόκιμος όρος . .και αυτό είναι το σωστό.
Και αν υποθέσουμε ότι ο ορθοπεδικός  είναι ορθός αφού δεν  ασχολείται με παιδιά , ο παιδίατρος δεν είναι ορθός επειδή ασχολείται με παιδιά ;
Και συνεχίζει ο κ.Σημαιοφόρος:
Η  επιστήμη  δέχεται τα λογικά συμπεράσματα τα οποία πρέπει να γίνονται αποδεκτά  από τους ανθρώπους διότι αλλιώς  δεν επέρχεται συμφωνία μεταξύ των λαών, όταν  οι άνθρωποι είναι αδιάλλακτοι και κάνουν προσβολές  στην Ελληνική  γλώσσα μας και τη νοημοσύνη μας, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην έχουν αγαθές προθέσεις, διότι στην επιστήμη αυτό που πρέπει πάντα να είναι σεβαστό είναι η αλήθεια και αυτός που προσβάλλει την αλήθεια δεν έχει αγαθές προθέσεις δεν  αγαπάει ούτε τον άνθρωπο αλλά ούτε τον δημιουργό του σύμπαντος κόσμου.
Για τους παραπάνω λόγους καλό θα ήταν εκ μέρους των Ορθοπεδικών να διορθώσουν τις πινακίδες τους και να μην σκοτώνουν τόσο βάναυσα την συμπαντική μας γλώσσα. 

Δημήτρης Βόγγολης 12/ο9/2016



 Εργαστήρι  του ορθού λόγου
Όσο υπάρχουνε  στον κόσμο παιδιά, ζώα και λουλούδια μη φοβάστε.
Όλα θα πάνε καλά. Ν Καζαντζάκης
Ετυμολογικά συνέχεια:  οι Παππούδες μας χρησιμοποιούσαν την Ελληνίδα λέξη «Πυγή» προκειμένου να τονίσουν τους γλουτούς,  οπίσθια ή ουρές.
Τη  λέμε και σήμερα αλλά δεν το ξέρουμε. Είναι η πυγολαμπίδα ένα κολεόπτερο έντομο που από το κάτω μέρος της κοιλιάς του εκκρίνει μια ουσία που παράγει φως, λαϊκά τη λέμε κωλοφωτιά, πυγολαμπίς,  είδος  με παράγωγο το ρήμα λάμπω.
Στην αρχαιότητα οι ιερόδουλες ήταν εκείνες που κουνούσαν τους γλουτούς πέρα δώθε και ονομάζονταν πυγοστόλος.
Υπήρχαν  καλλονές όπως η Καλλουσώ των Θηβών η Λαϊδα  στην Αττική οι οποίες
 ήταν  και πλούσιες και τόσο καλλονές που οι άνδρες καθώς περνούσαν τις φώναζαν «Ώ πυγοστόλε γύναι»
Διάλειμμα:
Η σοφία των Αρχαίων.
Είπε κάποιος στον Αρίστιππο ότι η Λαΐδα δεν τον αγαπά, αλλά προσποιείται ότι τον αγαπά. Ο Αρίστιππος απάντησε:
«Ούτε το κρασί ούτε το ψάρι με αγαπούν, εγώ όμως τα απολαμβάνω».
 Άλλη μια φορά ο Σωκράτης  καθώς πήγαινε με τους μαθητάς του συναντήθηκε στο Φάληρο με την ετέρα Καλλουσώ , σύνηθες όνομα για ετέρα που σημαίνει πολύ ωραία , η οποία περνούσε  με τους φίλους της και για μια στιγμή, οι δυο συντροφιές σταματήσανε  και η Καλλουσώ λέει στο Σωκράτη : Σωκράτη εγώ μπορώ να σου πάρω όλους τους φίλους σου ενώ εσύ δεν μπορείς να πάρεις κανέναν από τους δικούς μου και ο Σωκράτης απήντησε: Ναι βέβαια έτσι είναι διότι εγώ τους οδηγώ στον ανήφορο ,ενώ εσύ τους οδηγείς στον κατήφορο .(Αυτή ήταν η σοφία των Αρχαίων)

Δημήτρης Βόγγολης 11/09/2016 ν
Το εργαστήρι του ορθού λόγου
Σταγόνα σταγόνα πέτρας κοιλαίνουσι
  Ετυμολογία   συνέχεια: Το κρασί  (οίνος) στην αρχαιότητα ήταν πολύ δυνατό  απαλλαγμένο από φυτοφάρμακα κλπ  και  ονομάζετο άκρατος,  για τον λόγο αυτόν το ανακάτευαν με νερό , το ρήμα ανακατεύω είναι κεράννυμι η δε μετοχή του παρακειμένου  κεκραμένος δηλαδή ανακατεμένος και το ουσιαστικό του κράσις και από  τη ρίζα κρά- προέκυψε το κρασί.
Ο πλούτος της γλώσσας μας δίδει και τις διαφορετικές έννοιες για κάθε ανακατεύω πχ. Κεράννυμι= Ανακατεύω υγρό με υγρό.
Μίγνυμι= Ανακατεύω στερεό με στερεό (μίγμα).
Φύρομαι= Ανακατεύω υγρό με στερεό (λέμε  αιμόφυρτος).
Και όταν τσουγκρίζουμε τα ποτήρια αντί του ευοί ευάν που έλεγαν οι παππούδες μας σήμερα λέμε  εβίβα.(με το κρασί αναπολώ και το χορό θυμούμαι)
Και ερωτώ όλους τους πανεπιστημιακούς  καθηγητές πώς θα έλεγαν οι Φοίνικες  το ΕΥΟΙ  ΕΥΑΝ αφού δεν είχαν φωνήεντα; Γιατί  στα σχολικά βιβλία του Γυμνασίου ο εκλιπών Μαρωνίτης γράφει ότι το αλφάβητο το πήραμε  από τους  Φοίνικες, ενώ συμβαίνει το αντίθετο. Όλες οι μεγάλες εγκυκλοπαίδειες  λένε ότι η πρώτη γραφή ήταν η Κρητική και αυτό είναι το σωστό . Ο  Δισώ,ο Μάγερ,ο Καββαδίας και Αρβανιτόπουλος απέδειξαν ότι το Ελληνικό αλφάβητο είναι δημιούργημα Ελληνικό και ότι από εμάς το πήραν οι  Φοίνικες.
 Διάλειμμα :. Μια μέρα ο Διογένης είδε σε ένα κακόφημο πανδοχείο τον Δημοσθένη ο οποίος τον είχε αντιληφθεί και προσπάθησε να κρυφτεί πηγαίνοντας προς τα πίσω. Τότε ο Διογένης του είπε το περίφημο :Δημοσθένη όσο περισσότερο μπαίνεις μέσα τόσο περισσότερο βυθίζεσαι

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

Το εργαστήρι του ορθού λόγου


Το εργαστήρι του ορθού λόγου
Επειδή δεν τελειώσαμε με τα μάτι που είναι η όψη και οι παππούδες μας έλεγαν  «ώψ» με τη ρίζα ώπ , παράγονται οι Ελληνίδες λέξεις:
Ευρώπη (ευρεία +ώψ) η έχουσα μεγάλα μάτια δηλαδή η Ευρώπη της μυθολογίας μας ταξιδεύοντας πάνω στον λευκό ταύρο Δία.
Θέλουν δε θέλουν όλοι οι λαοί, αναγνωρίζουν  ως νονά της μεγαλομάτας Ευρώπης την Ελλάδα.
Πρόσωπο: πρόθεση «προς» (μπροστά)+ «ώψ» το μπροστινό μέρος του κεφαλιού,από το μέτωπο ως το πιγούνι.
Το πρόσωπο μας δίδει όμορφες και ουσιαστικές φράσεις όπως:
Με τον ιδρώτα του προσώπου.
Με τι πρόσωπο ν αντικρίσω κάποιον.( όταν αισθάνεται εντροπή ή ενοχή)
Εξαφανίζομαι από προσώπου γης.
Κατά πρόσωπο (απευθείας  προς κάποιον)
Δεν βλέπω θεού πρόσωπο ( όλα μου πάνε στραβά)παροιμία.
Το να χέρι νίβει τα άλλο και τα δυο το πρόσωπο (συνεργασία, συνεργατισμός , αλληλεγγύη)παροιμία.
Το πρόσωπο της ημέρας ( άνθρωπος που απασχολεί τον τύπο,ΜΜΕ)


Μέτωπο: πρόθεση «μετά» + ώψ (μετά της ωπός) σήμερα λέμε έχω μέτωπο(για φερεγγυότητα) αλλά και αντιμετωπίζω σκληρό μέτωπο με την έννοια της σκληρότητας, εχθρότητας κλπ .
Μετώπη: μπροστινή πλευρά
Παρωπίδες: η πρόθεση «παρά» με την έννοια  δίπλα + ώψ(δίπλα από τα μάτια— δεν βλέπω παρά μόνο αυτό που είναι μπροστά μου— είμαι στενόμυαλος με παρωπίδες.
Ενώπιον : η πρόθεση «εν» + ώψ = μπροστά σε.
Μυωπία :Σε κάποια ηλικία συχνά προσπαθώντας  να διαβάσουμε κλείνουμε ελαφρώς τα μάτια, αυτό το κλείνω ελαφρώς τα μάτια οι Παππούδες μας το εξέφραζαν με το ρήμα «μύω» και αυτό γιατί οι ηλικιωμένοι έχουν  μυωπία.
Πρεσβυωπία: «Πρέσβης» είναι ο μεγάλος σε ηλικία + ώψ , (δηλαδή η πάθηση που εμφανίζεται σε μεγάλες ηλικίες)

Δημήτρης Βόγγολης

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

Προς τι ο πόλεμος κατάργησης της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας;

Η απάντησή μου προς όλους που δολίως προσπαθούν για την αλλοίωση και κατάργηση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας.
Οι πρόγονοί μας, αποτελούσαν από την αυγή του Ανθρώπου, τους ακούραστους δημιουργούς, τους πρωτοπόρους και τους οδηγούς της Ανθρωπότητας. Έχει αποδειχθεί από επιστημονικές διεργασίες ότι η Ελληνική γλώσσα αυξάνει τις διανοητικές ικανότητες και αρετές ,ο Κικέρων είπε ότι αν οι θεοί μιλούσαν, θα μιλούσαν Ελληνικά. Αυτή τη γλώσσα που έχουν θαυμάσει όλοι οι λαοί ερχόμαστε εμείς οι νεοέλληνες και την καταργούμε δια νόμου , καταργούμε την καθαρεύουσα και υιοθετούμε την δημοτική. Όμως η δημοτική δεν αναπληρώνει την καθαρεύουσα και γι αυτό ο νόμος άφησε παράθυρο προσφυγής στην καθαρεύουσα. Η κατάργηση ορισμένων πτώσεων αλλά και η τσαλακωποίηση των τριτοκλίτων ονομάτων , ο γονεύς να γίνει γονιός αλλά στον πληθυντικό να προσφεύγουμε στο τριτόκλιτο γονείς γιατί δεν μπορούμε να πούμε γονιοί ή ο κουρέας ,κουριοί αλλά κουρείς. Μια εξέλιξη γλώσσας δεν επιβάλλεται δια νόμου κάνοντάς τη πιο φτωχή, αλλά εμπλουτίζοντάς τη. Και ενώ σήμερα 2.500 περίπου ξένα πανεπιστήμια διδάσκουν Αρχαία Ελληνικά εμείς τα καταργούμε.
Η μεγάλη Αγγλική εφημερίδα Guardian δημοσιεύει μαθήματα αρχαίων Ελληνικών, όταν η CIA εκπαιδεύει το προσωπικό της στα αρχαία Ελληνικά, ( Λέτε να είναι τόσο βλάκες;) σε εμάς ούτε εφημερίδες, ούτε ραδιόφωνα μήτε οι τηλεοράσεις κάνουν καμιά κίνηση παρά αποπροσανατολίζουν το λαό με ανόητα πρωινάδηκα, ή ανθελληνικά προπαγανδιστικά έργα και ειδήσεις παραπληροφόρησης. Αυτό που είναι δείγμα κατάπτωσης είναι η κατάργηση του ρ στις λέξεις Χαρακτήρ, Έκτωρ και χωρίς το ρ πώς θα λέμε το δ έ λ ε α ρ ; Τέσσερις ξένοι γλωσσολόγοι που ασχολήθηκαν με την δημοτική γλώσσα επέβαλαν τις απόψεις τους στο Υπουργείο Παιδείας και το παιδαγωγικό Ινστιτούτο επηρεάστηκε και προχώρησε στην υιοθέτηση και εφαρμογή (γιατί Ινστιτούτο χάθηκαν οι Ελληνίδες λέξεις Ίδρυμα ή οργανισμός, ή εργαστήρι;) Είναι λυπηρό για το Υπουργείο Πολιτισμού και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (γιατί όχι Ίδρυμα)
Η Ελληνική γλώσσα είναι εννοιολογική και η μοναδική στον κόσμο που με τις προθέσεις κάνει τις πολυσυνθέσεις και δίδει την ακριβή έννοια της λέξης ,αλλάζει το νόημα πχ το ρήμα θέτω στην πολυσύνθεση έχουμε υποθέτω άλλη έννοια από το θέτω , συνθέτω, παραθέτω, επιθέτω ,αναθέτω, υπερθέτω, καταθέτω, αντιθέτω εκθέτω κλπ, περίπου 200 έννοιες.
Το ρήμα βαίνω στην σύνθεση λέμε κάθε λέξη με το νόημά της ανεβαίνω, κατεβαίνω, υπερβαίνω, παραβαίνω, επιβαίνω, αντιβαίνω κ.α
Ως μαθητής του Έλληνος Λόγου του καθηγητού θεμελιωτή του κώδικος κ. Θ . Σημαιοφόρου δεν εννοώ ούτε την παράφραση μήτε την αλλαγή της εννοίας των Ελληνίδων λέξεων, πχ.
Ο ΟΤΕ στις πληροφορίες όταν το κέντρο είναι απασχολημένο μας λέει περιμένετε στο ακουστικό σας( σε αντικατάσταση του αναμείνατε), λες και το ακουστικό είναι τόσο μεγάλο ώστε να σε χωρεί μέσα γιατί η έννοια του περιμένω εκδηλώνει χώρο, αναφέρεται σε τόπο λέμε θα σε περιμένω στο γήπεδο, ενώ το ακριβές ήταν το αναμείνατε στο ακουστικό σας που δηλώνει τον χρόνο ,δηλαδή αναμένεις έως ότου τελειώσει με τον προηγούμενο συνδρομητή και να σου μιλήσει ή αναμένεις στη στάση το λεωφορείο έως ότου περάσει ο χρόνος.
Αυτά δεν τα έλαβαν υπόψη οι ξένοι γλωσσολόγοι στο παιδαγωγικό ινστιτούτο μας για τα σχολικά βιβλία και με το δίκιο τους γιατί δεν είναι η γλώσσα τους, οι δικοί μας γλωσσολόγοι που πιστεύω ότι υπάρχουν και μάλιστα αξιόλογοι και σπουδαίοι ή δεν μετείχαν ή σκοπίμως αυτοί που τα αποδέχθηκαν είναι ανθέλληνες,
Αυτά τα οποία μιλάμε σήμερα τα μιλούσαν και το 11.800 πχ Αυτά τα κείμενα είναι τα Ορφικά τα οποία έχουν χρονολογηθεί με βάση την αστρολογική χρονολόγηση δηλαδή από την περιγραφή η κοσμολογία μπορεί να προσδιορίσει την χρονολογία και την ημερομηνία.

Έγραφε λοιπόν στην εφημερίδα ΒΗΜΑ ο εκλιπών Μαρωνίτης «Παρακάμπτοντας αν η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι νεκρή γλώσσα ή όχι , υπενθυμίζω και υπογραμμίζω το αυτονόητο. Πρόκειται για γλώσσα αποτυπωμένη μόνο σε κείμενα που κάμποσους αιώνες τώρα δε μιλιέται και από την άποψη αυτή βρίσκεται σε αδράνεια τουλάχιστον στον καθημερινό μας λόγο, δηλαδή σα να είναι ύπνος»
Κοντά στον Μαρωνίτη έρχεται και ο καθηγητής κ.Παπαναστασίου ο οποίος λέει: «Υπάρχουν μαθήματα ανάμεσά τους και τα αρχαία Ελληνικά για τα οποία δεν ξέρουμε ακόμη ούτε ως κοινωνία ούτε ως πολιτεία ούτε ως εκπαιδευτικοί γιατί διδάσκονται»
Ο κ. Νίκος Μουζέλης καθηγητής κοινωνιολογίας στο ΒΗΜΑ λέει πολύ σωστά ότι «δεν μάθαμε αρχαία στο σχολείο διότι εδίδετο βαρύτητα στην εκμάθηση συντακτικών και γραμματικών κανόνων και λιγότερο στην αρχαία Ελληνική Γραμματεία και πολιτισμό.
Και συμπληρώνει ότι όταν άρχισα τις σπουδές μου στο εξωτερικό με ντροπή ανακάλυψα ότι σε σχέση με Άγγλους, Γερμανούς και Γάλλους συμφοιτητές μου, ήμουν τελείως αδαής σε ότι αφορούσε την αρχαία φιλοσοφία και αυτό γιατί οι δικοί μας τα θεωρούν πεθαμένα, ενώ οι ξένοι τα διδάσκονται υποχρεωτικά όπως στην Ολλανδία και Πορτογαλία .
Υπάρχουν και διάφορα άρθρα στα ΝΕΑ της καθηγήτριας του Ιόνιου Πανεπιστημίου κ.Έλλης Γιωτοπούλου – Σισιλιάνου, η οποία γράφει ότι η αρχαία γλώσσα είναι ζωντανή και ότι το μάθημα δεν είναι γλωσσικό είναι διδασκαλία της αρχαίας Γραμματείας δηλαδή του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού, αυτό ο Μαρωνίτης το κόβει λέγοντας ότι τα αρχαία είναι νεκρή γλώσσα,ενώ η κ.Γιωτοπούλου λέει ότι είναι ζωντανή ένας από τους δύο έχει δίκιο και έχει δίκιο η κ.Γιωτοπούλου όπως περιγράφει όλες οι πρωτότυπες λέξεις που μιλάμε σήμερα υπήρχαν στην αρχαία Ελλάδα σήμερα έχουμε λιγότερες πρωτότυπες λέξεις ,τώρα έχουμε μερικές χιλιάδες τότε είχαμε εκατομμύρια . Από τότε δεν χάθηκε ούτε ο ουρανός, ούτε η θάλασσα ούτε ο Ήλιος του Απόλλωνος πώς δεν τα μιλάμε , όλες τις πρωτότυπες λέξεις τις διατηρούμε σήμερα στη σύνθεση ή με τα παράγωγα. Κάντε έναν συσχετισμό γλωσσών οι Άγγλοι μιλούν Ελληνικά."The genesis[P1] of classical drama was not symptomatic. An euphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text. Αλήθεια...Υπάρχει κανείς που δεν κατάλαβε τι έλεγε το παραπάνω άρθρο;
Ο θεμελιωτής του κώδικας του Έλληνος λόγου καθηγητής κ. Σημαιοφόρος μας αποδεικνύει την έννοια της κάθε Ελληνίδος λέξεως και γιατί η γλώσσα μας είναι εννοιολογική.
Αν πάρουμε τις δύο λέξεις –Άνθρωπος και Ελευθερία αναδεικνύουμε τα νοήματα και τον συσχετισμό μεταξύ τους , αλλά και ένα ρήμα που αν στα σχολεία εδιδάσκετο ο κώδιξ θα αποτελούσε το πρώτο θέμα προς εξέταση. Ανάλυση της λέξεως ΑΝΘΡΩΠΟΣ με το Α και το Ν δηλώνεται η αρχική δύναμις και το Ν του νοός άρα η νοημοσύνη ,το ΑΝ σημαίνει και άνω και Ανας σημαίνει και βασιλεύς , και κάθε τι το βασιλικό είναι υψηλής ποιότητος ,υψηλής καταγωγής , υψηλής εννοίας και η διάνοια είναι υψηλής καταγωγής . Η έννοια του Άνα είναι πιο ουρανία από τον γήινο Άναξ που ως επί της γης προερχόμενος από σώμα ή ΚΑΣΑ όπου το το Κ+Σ =Ξ .Το Ξ αν προστεθεί στο Ανα γίνεται Άναξ = κατώτερος του ουρανίου Άνα.Αν πάρουμε τα άφωνα ,Θ,Ρ,Π ανακαλύπτουμε τη λέξη ΘΕΡΑΠΩΝ ή ΘΕΡΑΠΌΣ , ανατρέχουμε στο λεξικό βλέπουμε ότι θεράπων είναι ο υπηρέτης , άρα ο υπηρέτης του νου που θεραπεύει .Με το Θ και το Ρ εύκολα έρχεται στο νου η ΘεωΡία δηλαδή η θέαση των φωτεινών νοημάτων ,που επεκτείνεται επί του πλανήτη μας ως ροή συνεχόμενη.
Πρωτίστως έρχεται η λέξης θορός=σπέρμα αλλά και ΘΟΥΡΟΣ=ΟΡΜΗΤΙΚΟΣ καθώς και ΩΠΌΣ = ΌΨΗ και ο ΛΟΓΟΣ Ή ΟΠΌΣ συναντάται και με Ο και με Ω .
Με αντικατάσταση του Ω με το Ε σχηματίζεται η λέξη ΕΠΟΣ= ΛΟΓΟΣ .
Άρα ο Άνθρωπος δεν είναι ούτε άνω θρώσκων ούτε άνω βόσκων , γιατί το θρώσκω σημαίνει κατοικώ. .. Δημήτρης Βόγγολης

Η γλώσσα είναι πατρίδα Ν.Καζαντζάκης

Η γλώσσα είναι πατρίδα. Ν Καζαντζάκης
Αν ήμουν Δάσκαλος πέρα από το πρόγραμμα του Υπουργείου δια βίου μάθησης, που το άλλαξαν για να ενισχύσουν τον όρο δια βίου φοιτητών (δηλαδή Υπουργείο ΑΠαιδείας) .
Θα έλεγα στα παιδιά : Παιδιά μου μιλάμε και σήμερα όπως οι προ-προ παππούδες μας και μία μία τις λέξεις χωρίς συντακτικό ,γερούνδια και παρωχημένες μετοχές για να μην πελαγώνουν πχ θα έλεγα -σήμερα πήρα των ομματιών μου, στην αρχαιότητα έλεγαν όμμα το μάτι, τα μάτια δηλαδή οιοφθαλμοί λέγονται και –φάεα- που χρειάζονται –φάος-φως για να δουν. Σήμερα λέμε –κατηφής δηλαδή ο κατσούφης –ο έχων «κάτω τα φαέα»
Δεν λέμε τον οφθαλμίατρο «ματογιατρό» ούτε τον φούρνο «ψωμάδικο» αλλά =αρτοποιείο .
Αν πάμε στο κατάστημα τροφίμων και ζητήσουμε ένα ωόν (αυγό)θα μας κοιτάξουν παράξενα, πολύ πιο παράξενα θ ακούσει ένας Γυναικολόγος να του λέει μια γυναίκα πως έχει φοβερούς πόνους στις αυγοθήκες, αντί να χρησιμοποιήσει την αρχαία Ελληνίδα λέξη ωοθήκες που είναι εν χρήσει και σήμερα.
Και το τελευταίο για σήμερα: Ακούγεται παράξενο να ζητήσουμε ένα ποτήρι ύδατος αντί για νερό, να που χάνεται στην ομιλουμένη το νερό και έρχονται οι αρχαίες Ελληνίδες λέξεις για να πούμε : υδραγωγείο, υδρόγειος, υδραυλικός και όχι νερολικός εδώ είμαι σίγουρος πως τα παιδιά θα γελάσουν………..άλλη μέρα άλλα .Δημήτρης Βόγγολης

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016

oikologein: Το φαράγγι του Αγιατριαδίτικου ποταμιού και το πέρ...

oikologein: Το φαράγγι του Αγιατριαδίτικου ποταμιού και το πέρ...: Αναμνήσεις και «βουτιές» στο παρελθόν … περπατώντας στα μονοπάτια που διάβαινα παιδί Του Στέφανου Σταμέλλου* ........ ο ...

oikologein: Η περίοδος εκκολάψεων της χελώνας βρίσκεται σε πλή...

oikologein: Η περίοδος εκκολάψεων της χελώνας βρίσκεται σε πλή...: Για τ ον ΑΡΧΕΛΩΝ η περίοδος εκκολάψεων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με πολλές μικρές θαλάσσιες χελώνες ( Caretta caretta ) να κάνου...

oikologein: Κατά φαντασίαν ψεκασμοί...

oikologein: Κατά φαντασίαν ψεκασμοί...: ΓΣΧ,. Εδώ και μερικά χρόνια αντικρούω μετά βδελυγμίας (για να μην πω ευτραπελίας) την θεωρία των ψεκαστικών που έχουν αναλάβει τη...

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Συνάντηση των Εθελοντών (IPP) από πολλά κράτη του κόσμου με πρωτοβουλία του ΝΟΣ

ΝΟΣ ΒόγγοληςΠραγματοποιήθηκε στις 29/07/2016 η συνάντηση των Εθελοντών (IPP) από πολλά κράτη του κόσμου στο Πυροφυλάκιο, όπου ο ΝΟΣ δια του προέδρου κ.Δημητρίου Βόγγολη τους υποδέχτηκε  λέγοντας: Σας καλωσορίζουμε  στον τόπο του Ξενία Διός  και  σας  δεχόμαστε  με την ίδια εκείνη  των προγόνων μας φιλοξενία .
Μικρή η χώρα μας  όμως κατά τον Βίκτωρα Ουγκώ  « ο κόσμος όλος συστελλόμενος  είναι η Ελλάδα και η Ελλάδα   διαστελλόμενη είναι ο κόσμος όλος»  και ότι όλα τα έθνη είναι παιδιά της  δικής της σοφίας  και του  δικού της πολιτισμού.
Τους έγινε η σχετική ενημέρωση από την κ. Αναστασία Ιωαννίδου για την αποστολή της Ομάδος Πυρασφαλειας και στη συνέχεια ακολούθησε η βράβευσή τους για τις δραστηριότητες Εθελοντισμού.
Όλοι μαγεύτηκαν από το μπαλκόνι της Σαρωνίδας, απ όπου θεάζεται η πόλη μας και  το απέραντο γαλάζιο, έβγαλαν τις αναμνηστικές φωτογραφίες και με τις αποσκευές φιλοξενίας θα γυρίσουν για τις πατρίδες τους με θύμισες και εμπειρίες από τον ευλογημένο τόπο μας.

ΥΠΟΔΟΧΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΌΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ

Welcome to Volunteers IPP from Overseas.
As president of Sailing club
We welcome you to THE SARONIDA HILL FIREWATCH STATION POST, the land of Xenias Zeus and we welcome you with the sense of hospitality of our ancestors .
Our country is small but according to Victor Hugo the whole world that shrinks and the whole world that expands is Greece.
All nations are the children of her wisdom and culture. Welcome and I wish you to enjoy and love our blessed land....
Δείτε περισσότερα
Marrie Pierr προς " ΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ "
15η μέρα
Ευχαριστούμε τους συμμετέχοντος του IPP για την περιπολία τη φωτογράφιση και τη βάρδια πυροφύλαξης προκειμένου να μάθουν για την πυρασφάλεια και να απολαύσουν την ομορφιά του τόπου μας. Ευχαριστούμε επίσης τον κ. Dimitris Voggolis για την τιμητική διάκριση και την ενημέρωση των παιδιών.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Κυριακή 24 Ιουλίου 2016

Πατριωτική Συσπείρωση: Διακήρυξη Αρχών

Πατριωτική Συσπείρωση: Διακήρυξη Αρχών: ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΡΧΩΝ Ποτέ ο Ελληνισμός στην υπέρ τρισχιλιετή ιστορία του δεν αντιμετώπισε ΕΘΝΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ όμοια με την ...

Πατριωτική Συσπείρωση: Κάλεσμα

Πατριωτική Συσπείρωση: Κάλεσμα: ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ Η περίοδος της μεταπολίτευσης μετά από αναρίθμητα εγκληματικά λάθη, εξοργιστικ...

Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

TSITSANIS - String Demons [Ta kavourakia]

Η Ιστορία του Χωριού μου 
Αργυροπούλι Λάρισας
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Συντεταγμένες: 39°49′34″N 22°18′29″E Το Αργυροπούλι (παλιότερες ονομασίες Ηλώνη και Καρατζόλι) του Δήμου Τυρνάβου, μόλις 13 χλμ από τον Τύρναβο και 29 χλμ από τη Λάρισα.
Πίνακας περιεχομένων [Απόκρυψη]
1 Γεωγραφία
2 Ιστορία
3 Λαογραφία
4 Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Γεωγραφία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Σήμερα το Αργυροπούλι (164μ υψ) κατοικείται από 2.013 άτομα, με κύριες ασχολίες τη γεωργία (αμπέλια, αχλάδια, ροδάκινα, μήλα, καπνά, μποστάνια, αμυγδαλιές και ελιές), την κτηνοτροφία και την ξυλεία. Στο Αργυροπούλι ανήκουν οι οικισμοί Άνω Αργυροπούλι,Λυγαριά και Βοτανοχώρι. 2,5χλμ ΝΔ του χωριού, στους πρόποδες του Κάτω Ολύμπου βρίσκεται το ποτάμι Μάτι με τη λίμνη του, γνωστή ως Γυαλί Αργυροπουλίου Τυρνάβου. Μοναδική φυσική πηγή εναπομείνασα στη Θεσσαλία, με βάθος γύρο στα 6-10 μέτρα να αναβλύζει συνέχεια στον πυθμένα και με τον μύθο ότι μέσα υπάρχει ολόκληρη πόλη με εκκλησία και το Ιερό του Πλούτωνα με δράκοντες που σκάβουν και αναταράσσουν το νερό και επι δεκαετίες κυριαρχούσε ο φόβος στον καθένα που θα επιχειρούσε να κολυμπήσει σ αυτό. Εδώ στο γυαλί του ποταμού Μάτι στις πύλες του Άδη διατραγωδείται ένα ιστορικό και Συμπαντικό ανοσιούργημα. Το μοναδικό στην ιστορία και τον πλανήτη γεγονός το οποίο επιχειρώ (Δημήτρης Βόγγολης) να αναδείξω γιατί διέφυγε; Από την Ελληνική και παγκόσμια διανόηση από την Αυγή του Ανθρώπου, που στέρησε την Μερόπη να προσφέρει το προνόμιό της τον Έρωτά της στον Σίσυφο, να τον ανεβάσει στα φτερά της ,να τον κάνει όμοιόν της, δηλαδή γνώστη της Αλήθειας, σοφό και δημιουργό να συν τήξουν το φωτεινό και αήττητο δίπολο Άνδρα-Γυναίκα. Να ανεβάσουν από κοινού τον πυρωμένο βράχο στην κορυφή του βουνού που είναι κρυμμένη η αλήθεια. Στο ψηλότερο σημείο που θεάζεται ο κόσμος.Ενδεικτικό της θεϊκής αποστολής του Ανθρώπου. Ο Σίσυφος γιος του Αιόλου και της Εναρέτης, πρώτος βασιλιάς της Κορίνθου, ήταν ο εξυπνότερος και ο δημιουργικότερος Άνθρωπος της εποχής του. Ο Σίσυφος παρά τις εντολές του εξουσιαστή θεού, βοήθησε τους Ανθρώπους και τιμωρήθηκε από τον Δία να κουβαλά τον βράχο μέχρι την κορυφή του βουνού, που πριν φθάσει πάντα κατρακυλά μέχρι τα ριζώματα του βουνού και να επαναλαμβάνεται στο διηνεκές. Η Μερόπη θεά και Μούσα του έρωτα είχε την εντολή από τις πέραν του Ολύμπου θεϊκές δυνάμεις να παντρευτεί τον Σίσυφο τον πρώτο , έξυπνο και δημιουργικό άνδρα της εποχής της.Η Μερόπη έχει εμφυτευμένο μέσα της το θείο χάρισμα να εκπέμπει τη σαγήνη της θεϊκής θηλυκότητά της και να είναι χωρίς όρια ποθητή.
Το δίπολο Σίσυφου –Μερόπης αποτελεί την κορυφαία αλληγορία ,κρυμμένη στην αχλή του Μύθου.Εδώ στο γυαλί στο Ιερό του Πλούτωνα(Άδη) η εξυπνάδα του Σίσυφου και η σοφία της Μερόπης ξεγέλασαν τον Πλούτωνα και επέτρεψε στον Σίσυφο να ανέβει για τρείς μέρες στον άνω κόσμο και να γυρίσει,πράγμα που ο Σίσυφος δεν έπραξε και δεν επέστρεψε ποτέ στον Άδη..Πηγή: Gerand Lucas Institut fernand Courby.
Maison de lOrient LYON μετάφραση από τα Γαλλικά Βάγιας Ντρογκούλη-Ξυνοπούλου  και Πρβλ. B.Helly. Το γυαλί έχει έκταση 250στρμ, αποτελεί τον πυρήνα οικοσυστήματος με πλούσια χλωρίδα (πουρνάρι, παλιούρι, αγριελιά, παπαρούνα, χαμομήλι, μολόχα, βάτος κ.α.) και πανίδα (κεφαλόπουλα, καραβίδες, χέλια, λεπιδόπτερα, υμενόπτερα, ορθόπτερα, δίπτερα,στα παλαιά χρόνια υπήρχε η ονομαστή Τούρνα σπάνιο ψάρι καθώς και βίδρες ακόμη σπανιότερο είδος κ.α.).
Η λίμνη γυαλί,φιλοξενούσε στο οικοσύστημά της την σπάνια στο είδος Ασημένια Πάπια το αργυρό πουλί εκ της οποίας έλαβε το όνομα το χωριό και η οποία αποτελεί το έμβλημα,σύμβολο του Χωριού.
Η πρόσβαση στην πηγή επιτυγχάνεται μέσω ασφαλτοστρωμένου δρόμου. Το Μάτι πηγάζει από τους πρόποδες της Μελούνας και μετά την ένωση του με τον Πηνειό, έχει μήκος 12 χλμ περίπου. Η παλιά κοίτη του ποταμού, Μάτι, προσφέρεται για περιπάτους και ερασιτεχνικό ψάρεμα καραβίδας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκκλησίες της Ζωοδόχου Πηγής (πολιούχος) στην πλατεία του χωριού (1884, της Ανάληψης στον τύπο της βασιλικής 2 χλμ από το Αργυροπούλι στις όχθες του ποταμού με τις ονομαστές Ντριστέλες και τον παλαιό μύλο όπου στην κατοχή προμήθευε με καλαμποκάλευρο την περιοχή και πιο πάνω οι γεφυρούλες με τους καταρράκτες, του Αγίου Δημητρίου στο Νεκροταφείο δωρεά Αδελφών Φουρτούνα εξ Αμερικής και της Αγίας Παρασκευής (19ος αι., στον τύπο της βασιλικής) σε λόφο πάνω από τον οικισμό Μωραϊτη, του προφήτη Ηλία στις Γελαδαρές απ’όπου η θέα στον κάμπο είναι γοητευτική . Το πέτρινο γεφυράκι Μωραΐτη κατασκευασμένο το 1908 επί προεδρείας Αποστόλου Γ. Βόγγολη συνδέει το χωριό με την ομώνυμη περιοχή.Κάτω από το γεφυράκι στην παλαιά εποχή όπου ο Καναράς είχε νερό, με τη διάνοιξη κατάλληλης στέρνας,σχημάτισαν υπό μορφήν Πισίνας, το πρώτο φυσικό κολυμβητήριο και μετά στη Δέση αλλο σημείο πιο πάνω στην περιοχή Κεραμίδα, Φυσικά και τα δύο κολυμβητήρια λειτούργησαν μόνο για αγόρια. Από την εποχή της Τουρκοκρατίας διατηρείται τζαμί στην περιοχή Γκουτσιασμέ με μιναρέ, όπου υπάρχει και πέτρινη βρύση.
Δημήτρης Βόγγολης
Ιστορία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

κανάλι μου

Η μοίρα του Ερντογάν
 Πραξικοπηματική Οπερέτα 
Στις 16/07/2016 είχα εκτιμήσει την κατάσταση με το ακόλουθο κείμενο:

Εκ του αποτελέσματος του πραξικοπήματος  δεν είναι διόλου απίθανο, εσωτερικές δυνάμεις  προσκείμενες στον Σουλτάνο να στήσαν   παγίδα και οι πραξικοπηματίες  να βρεθήκαν σε άκαιρη ώρα εκ συγχύσεως  με τα άρματα στις πλατείες  χωρίς σχέδιο δράσης.
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι  δεν μπορούσαν να δράσουν καταλυτικά.
Είναι δε αξιοπερίεργο  γιατί  η ομάδα κρούσεως έφθασε στο Ξενοδοχείο του Σουλτάνου ,τον οποίο έπρεπε πρώτον να συλλάβουν , αφού είχε αποχωρήσει;
Και γιατί τα δύο πολεμικά αεροσκάφη  των πραξικοπηματιών δεν κατέρριψαν τον Σουλτάνο ενώ  ίπταντο  παράλληλα ;
Και εφόσον  γνώριζε ο Σουλτάνος ότι το αεροδρόμιο Ατατούρκ  είχε καταληφθεί από τους  πραξικοπηματίες πώς  επιχείρησε να προσγειωθεί εκεί.
Ερωτήματα που αν  η όλη οπερέτα  δεν είναι οπερέτα  ίσως είναι ο καπνός  που  αργά η γρήγορα    ο Σουλτάνος θα έχει την  ίδια μοίρα με εκείνη του Τσαουσέσκου
Μετά από τις παραπάνω προσεγγίσεις  έρχεται και η επιβεβαίωση του έγκριτου δημοσιογράφου του politico  Ράιαν Χιθ να με δικαιώσει  με το άρθρο του :Μια άλλη άποψη υιοθετούν κάποιοι Τούρκοι. Πηγή : Analysts for Change,16/07/2016

Δημήτρης Βόγγολης

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Γράμματα Σπουδάματα:Κώστας Ζουράρις

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΑΜΑΤΑ-Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΩΡΗΣ-ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΘΑΥΜΑ

Πατέλης Δημήτρης

Πύλη των Φίλων : Μετά την Βαρσοβία, η Άβυσσος;

Πύλη των Φίλων : Μετά την Βαρσοβία, η Άβυσσος;: Μετά την Βαρσοβία, η Άβυσσος; του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη Ο κόσμος έχει πάρει, από χρόνια, έναν παραληρηματικό δρόμο αλλά, μετά την Βαρσ...

AΡΩΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΕΛΛΗΝ ΛΟΓΟΣ - ΤΟ ΛΑΚΩΝΙΖΕΙΝ ΕΣΤΙ ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ 21.02.2013

ΑΡΩΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ - Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΑ - 04.12.2012

ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ & ΠΥΡΡΑ

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΛΦΑΒΗΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ

ΠΕΡΙ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ

ΦΟΡΕΙΣ ΥΨΙΣΤΩΝ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Ο ΕΛΛΗΝ ΛΟΓΟΣ

Αίγλη - Ερύθεια - Αρέθουσα (ονόματα Εσπερίδων)

Η αθάνατος κεφαλή της Λερναίας Ύδρας

Μήλα Εσπερίδων: Το έσω πύρ των σωμάτων

FOCUS LIVE 10/07/2016 ΜΕΡΟΣ 1

FOCUS LIVE 10/07/2016 ΜΕΡΟΣ 2